Visa era LAMPOR!

H

heineken

Jag är på jakt efter lampor i så gott som hela huset, men hittar inga som jag har fastnat för (förutom Ullos taklampa i väggtråden), så nu söker jag inspiration här. Är det någon vänlig bukefalist som ids gå ett varv med kameran och visa era lampor? :)


/Heineken
 
Sv: Visa era LAMPOR!

I hallen har jag bara en standard plafond, behövde en som var så platt som möjligt för att kunna öppna de stora garderobsdörrarna.
30263_PE118327_S3.jpg


I vardagsrummet har jag en Romeon Moon S2 från Flos, designad av Phillipe Starck.
Flos%200044_2.jpg


I Sovrummet har jag en från Ikea, Stöllet tror jag de heter.
42520_PE137396_S4.jpg


Och i köket har jag 3 spottar på en ramp, också från Ikea
03854_PE075783_S3.jpg


Sen har jag en Miss K bordslampa, också gjord av Philippe Starck och en liten rackare som bara är 20 cm hög, en matt liten glaskula på en mörkgrå stående rektangel.
 
Senast ändrad:
Sv: Visa era LAMPOR!

Maybe men det vore tråkigt då den var väldigt snygg :love: :(
Hittade en länk när jag Googlade på hur man kan konvertera lampan från tak lampa till bordslampa vilket gör att jag hade tänkt köpt 2st (1 för taket och 1 som bordslampa).

OT: Har du bestämt dig för att ta upp ridningen igen?
 
Sv: Visa era LAMPOR!

Har du lust att länka den här? :angel:
Jag blev också helt såld på den lampan.
 
Sv: Visa era LAMPOR!

Om jag inte missminner mig så tror jag Ikea hade en bordsvariant av den också, men jag är inte helt 100.
Ang ridningen, ja jag är sugen faktiskt, men det får bli när studierna är avklarade. :)
 
Sv: Visa era LAMPOR!

en sån här lampa har jag i hallen, ganska trist form men jag gillar ljuset! speciellt eftersom jag har en guldtapet som skimrar så fint :love:




i köket har jag tagit bort det fula lysröret och istället satt upp en liknande som den i hallen, fast rak (dock böjlig) och med 5 lampor.

i sovrumet har jag en sån här från ikea:
 
Sv: Visa era LAMPOR!

Kökslampan:
Nytt1.jpg

(har fortfarande inte bytt ut den trasiga lampan, har varit så i typ ett halvår nu :angel: )

Lampor i vardagsrummet:
BildH1483.jpg

BildH1488.jpg


Sovrumslampor: (syns lite dåligt på den bilden)
BildH1028.jpg
 
Sv: Visa era LAMPOR!

är ni ute efter snygga och inte hutlöst dyra lampor så titta efter Lyktan bankeryds produkter, http://www.lyktan-bankeryd.se/

jag har en variant av deras KEO lampa i köket som jag för lviet inte kna hitta på internet. men riktigt stilig! och halogen! (hatar lågenergilampor, så jävla skummt ljus.)
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 823
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 737
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 172
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 052
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp