Vision design

Emiro

Trådstartare
Mitt dilemma: Hööks träns Lingus är tillåtet att tävla WE på och jag gillar modellen men inte kvaliteten på lädret. Jag "gjorde" därför ett Lingusträns av ett Micklem genom att skära bort snokremmen. Jag använder dessutom bettclipsen. Hästen är väldigt nöjd med detta träns och TR säger att: "Träns består av minst nackstycke, sidostycken, käkrem och pannband" samt "Om bettlyftare används ska denna vara i originalutförande från tillverkaren"
Jag tänkte att mitt träns borde vara tillåtet att tävla med eftersom alla delar som enligt TR ska vara med, är med samt att bettclipsen är i orginalutförande.
Slängde för säkerhets skull ut en fråga i WE-gruppen på fb om det var tillåtet innan jag åkte och tävlade. Tyvärr var det inte tillåtet då tränset inte längre är i orginalutförande. :(

Letade vidare efter det perfekta tränset och hittade tränsen från Vision design. De är ju utformade som Lingustränsen och bör ju således vara godkända. Men hur är läderkvaliteten i jämförelse med Micklem och Lingus? Någon som har provat?
 

Liknande trådar

Utrustning Är detta träns tillåtet på dressyrtävling? När jag kollat runt lite på fb och google har de 50% av gångerna kommit upp ett nej och 50%...
Svar
9
· Visningar
3 009
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag planerar att införskaffa anatomiskt utformat träns till min häst och Rambo Micklem "Competition" verkar vara en riktigt trevlig...
Svar
2
· Visningar
3 006
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp