Bukefalos 28 år!

Vit enkel klänning?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Rensade min garderob lite nu precis och insåg att det var någonting som saknades. Nämligen en enkel, vit klänning. Nu är jag väl egentligen inte sådär jättemycket för klänningar, men en enkel vit känner jag ändå att jag "behöver" i min garderob så att säga. Har redan en enkel svart, så då blir ju en enkel vit ett bra komplement :D

Vad söker jag då?
- En vit klänning.
- Som ska vara ungefär knälång på mig som är 162 cm (bör gå ungefär till mitten av låret på modellen typ??)
- Inga mönster. Är tyget i sig själv mönstrat/har textur är det okej, men inga tryckta/broderade mönster.
- Inget bling heller tack.
- Ingen inbyggd BH eller liknande på insidan, blir aldrig bra när man har 65F/70E i BH....:p
- Inte lika viktigt som ovanstående, men helst ingen stor rosett i midjan eller så, då midjan tenderar att hamna på fel ställe på mig, då jag har överkropp som en normal 182 cm person.
- Helst kosta runt 500 kr. Absolut inte över 1 000 kr.

Kära Buke, vad säger ni? Finns ovanstående? :D
 
Jag tycker den här är fin (och högst prisvärd: 279 kr).

36-0883_M0004485_Fu.jpg

Själv har jag en i spets från MQ som jag älskar.

8d8009bb254c51bbd1a84bd8fa9f53da.jpg
 
@Lovisaleonora

Måste bara säga att klänningen i spets var helt underbar!

209672663_8e1cdf47-48be-4e4f-8b0d-6a28d88da19d.jpg

Den är HELT fantastisk på. Ännu snyggare IRL än på bild (nej, det är inte jag på bilden :D)

Och så är det "virkad" spets och inte den tunna, billiga sladdriga typen. Hela klänningen är väldigt skräddad, och för vuxna människor som behöver lite hjälp att jämna ut hullet ;)

Den finns f ö på Tradera, BILLIGT.
 
209672663_8e1cdf47-48be-4e4f-8b0d-6a28d88da19d.jpg

Den är HELT fantastisk på. Ännu snyggare IRL än på bild (nej, det är inte jag på bilden :D)

Och så är det "virkad" spets och inte den tunna, billiga sladdriga typen. Hela klänningen är väldigt skräddad, och för vuxna människor som behöver lite hjälp att jämna ut hullet ;)

Den finns f ö på Tradera, BILLIGT.

VÄLDIGT snygg. Då ska jag in på Tradera och kika, har du ngt modellnamn?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag letar efter en klänning, och hoppas att ni kan hjälpa mig! Vill ha en ungefär strax-ovan-knät-längd, långärmad klänning utan allt...
2
Svar
30
· Visningar
2 400
Äldre Har kollat lite på de vanliga butikernas (HM, Lindex, Kappahl och Gina Tricot) hemsidor utan att hitta det jag söker... Söker en vit...
Svar
16
· Visningar
1 361
Senast: Tokyo
·
Äldre Har rensat i mina garderober i flera omgångar nu under sommaren, och insett att väldigt mycket kläder endera är rent utslitna, eller...
Svar
19
· Visningar
2 558
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp