Snabb lindring mot magkatarr

tott

Trådstartare
Tror jag har hamnat på magkatarr. Det bränner i magen och magen är lite...tokig.
Ska på resa imorgon och skulle givetvis vilja må bättre då. Köpte Omeprazol igår, men hittills har jag inte märkt nån större (om alls) skillnad.
Vilka är era tips för snabb lindring? Finns det nåt? Lindring för stunden?
 
Du kan ta Novalucol också. Det fick jag rekommenderat till mig av sjukvården.

Och snäll mat. För min del funkar kolhydrater väldigt bra! Ju vitare och fiberfattigare desto bättre! Rostebröd, vitt ris, pasta osv. Kokt mat istället för stekt. Sushi mår min mage väldigt bra av när jag har problem. Synd att det är så dyrt bara!
 
Tror jag har hamnat på magkatarr. Det bränner i magen och magen är lite...tokig.
Ska på resa imorgon och skulle givetvis vilja må bättre då. Köpte Omeprazol igår, men hittills har jag inte märkt nån större (om alls) skillnad.
Vilka är era tips för snabb lindring? Finns det nåt? Lindring för stunden?
Jag har förut fått rek av läkare att ta 40 mg Omeprazol per dag när det varit illa. Jag vet inte om det är något som rekommenderas. Men kanske kan du kolla upp om det går och då ta det. Kanske går att fråga sånt via Kry eller något.

Snäll mat/dricka också så klart.
 
Omeprazol minskar bildandet av magsyra. Det är inget snabbverkande medel.
Vad har du för symptom? Ont i magen? Halsbränna?
Novalucol verkar genom att neutralisera syran i magen och är nog det mest effektiva på kort sikt.
Har man halsbränna kan man använda Gaviscon eller Galieve som lägger sig som ett skum uppepå magsäcksinnehållet och minimerar halsbränna.

//jobbar med detta
 
Omeprazol minskar bildandet av magsyra. Det är inget snabbverkande medel.
Vad har du för symptom? Ont i magen? Halsbränna?
Novalucol verkar genom att neutralisera syran i magen och är nog det mest effektiva på kort sikt.
Har man halsbränna kan man använda Gaviscon eller Galieve som lägger sig som ett skum uppepå magsäcksinnehållet och minimerar halsbränna.

//jobbar med detta
Vet att Omeprazol inte funkar genast, och önskar tips på vad som lindrar symptomen snabbt medan jag väntar på att O ska "kicka in".

Har bränningskänslor och lite ont i magen, lite illamående-aktigt ibland och lite mera frekventa toabesök än vanligt. Obehagskänsla.
 
Vet att Omeprazol inte funkar genast, och önskar tips på vad som lindrar symptomen snabbt medan jag väntar på att O ska "kicka in".

Har bränningskänslor och lite ont i magen, lite illamående-aktigt ibland och lite mera frekventa toabesök än vanligt. Obehagskänsla.
Då hade jag använt Novalucol eller möjligen Samarin
 

Liknande trådar

Kropp & Själ För ett år sedan ca slutade jag äta gluten. Jag har inga uttalade problem när jag äter det förutom allmänt känslig mage och tendenser...
Svar
13
· Visningar
1 338
Senast: nullo-modo
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 706
Senast: Dorinda
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 111
Senast: valy
·
L
Övr. Hund Har nån här nåt tips om man har en vuxen hund som är dum mot valpar? Alltså typ att den försöker an falla och är ARG inte bara lite sur...
2
Svar
20
· Visningar
2 646
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp