Vit repsadelgjord

Septicemia

Trådstartare
Är det bara jag som gillar de?
Tycker att de är snygga :p och har letat efter en lääänge.
Var kan man få tag i såna, vita med rullspännen?
Internet?

Sv: Vit repsadelgjord

Min syrra har en. Jag kan råååka låna den av henne hehe ;)

Jag fick en alldeles gratis av en snäll klubbmedlem förut! :banana: Så jag har ingen aning om var de finns att få tag på. :p
Tycker om den, men den är 110 så det är endast i toppform som pållan kan ha den. ;) :rofl:

jag har en, jättelång typ. och en helvit icke repgjord har jag oxå.

Bläää hemska eländiga gjordar! Får ont bara jag ser en och ingen av mina hästar har kunnat ha sådana... Nää-ä fula är de också... Tacka vet jag lädergjordar....

Tips... de brukar finnas att hitta begagnade, vet inte om de görs fortfarande...

Nej usch, fula och verkar inte sköna för hästen. En mjuk bred och anatomisk lädergjord känns betydligt bättre. :bow:

Jag vet inte var de finns att köpa men det verkar vara många som har sådana.
På ridskolan hade i princip varenda häst sådan sadelgjord förut. Nu är det väll någon som har det kanske, de flesta har andra nu.. men jag tyckte att de verkade helt ok ändå. Men men, ett tips ; Skriv att du söker sådan sadelgjord på t.ex. annonsdirekt eller nåt, du borde få svar tycker jag.. dessutom borde de inte kosta många kronor heller...

Usch, jag tycler att dom är gräsliga! :eek:
Dessutom är dom inte särskilt sköna för hästen då skinnet väldigt lätt fastnar mellan repen och nyper hästen. Detta vet jag av egen erfarenhet efter b-ponnyn jag hade. :mad:

Jag har en sån som jag använde til min ponny för sjuttiarton år sedan. Det var den enda modelen han INTE fick skav av, han var jättekänslig. Har den kvar om du vill köpa...

å herregud såna är ju så fula. :crazy: snacka om busk-ryttar varning....
Finns en anledning att dom är "avskaffade" nu... :smirk:

tycker dom är jättesnygga, bara häst o utrustningen matchar =) nackdelen e väl att hästen lätt blir "nypt" av gjorden.. vet inte vart man kan köpa dom.. till westernsadlar finns d ju men annars va de länge sen ja såg någon...

Finns nog på börjes tror jag. De är fula men de fyller sin funktion

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Kristall10
·
Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå... 2
Svar
24
· Visningar
1 828
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 484
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka