Vit ridbyxa med svart skoning!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare magenta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 3 113
M

magenta

när jag var på Pingsttävlingarna på Strömsholm i våras såg jag en hoppryttare som hade vita ridbyxor med svart skoning. jag tycker det va grymt snyggt!! är det någon som vet var man kan köpa de här ridbyxorna??? :bump:

Sv: Vit ridbyxa med svart skoning!

Letar också febrilt efter sådana ridbyxor, har hittat på tyska sidor men inte svenska. Både Pikeur och Sonnenreiter har haft/har i sina sortiment men med grå skoning. Tror även att Sonnenreiter haft med mörkblå skoning, skitsnyggt!

Jag vet! Var på kvalitets på Strömsholm förra veckan i fredags så besökte jag även ridsportsbutiken i "smedjan" ute vid vägen. Där råkade jag se två tjejer som visade nya kläder för butiksinnehavaren bl.a. ett par ridbyxor med svart (eller mörkgrå) skoning, rätt svårt att säga vad det var för färg pga belysningen i butiken. Jag ville inte verka för nyfiken så jag höll mig lite på avstånd, men mötte dem sedan ute vid bilarna och tog mod till mig att fråga lite om kläderna :angel:
De var jättetrevliga och t.o.m. visade mig lite kläder. Byxorna var skitsnygga och i superkvalitet och till min stora förvåning så var det Kayrel byxor :banana: Har ett par byxor av det märket sedan tidigare och har letat som en galning efter nya här i sverige!
Jag hoppas att de köper in märket på Strömsholm :bump: Så vitt jag förstod så är inget klart ännu så snälla, snälla gå dit och tjata så att jag får köpa mina ridbyxor :devil:

Oj, såg att tipset om Sonnenrieter reda kommit upp!:angel:

Det stämmer att Agersta har men tyvärr bara i stl 44.

jag har ett par från ekipage, men jag har bara provat dem, sen blev jag för tjock :angel: så de ligger bara i ngn låda o skräpar, men snygga är dem iaf :)

får jag fråga var köpte du dem??
hälsn. Linnea

Bison skrev:
jag har ett par från ekipage, men jag har bara provat dem, sen blev jag för tjock :angel: så de ligger bara i ngn låda o skräpar, men snygga är dem iaf :)

*KL*
Vi pratade om dessa ridbyxor (med annan färg på skoning) efter att ett par i stallet sett dem på tävlingar utomlands, men fastnade för "hur går de tt tvätta utan att det vita blir missfärgat av skoningen?" Ngn som vet av erfarenhet?

jag köpte dem på mantorpstravshop för en massa år sedan på rea. Men sen blev det aldrig av att jag använde dem.

Nu kan jag inte tala hur det funkar med equipages ridbyxor. Men de ridbyxor jag har av märket Kayrel inte färgat av sig alls ( jätte ljusgröna med mörkbrun skoning). Det kanske har att göra med att de är av bra kvalitet som de inte färgar av sig .

Ok. Det har säkert med kvaliten att göra, som det mesta annat ;) , mina pikeur med annan färg på skoning färgar inte heller av sej. Dock tänkte jag mest på vita ridbyxor, eftersom de är mkt "känsligare", med ex mörkblå el svart skoning.

Ja visst är det så ;)
Min syster har ett par av samma märke som jag.. i vitt med mörkgrå ( nästan svart) skoning. De är fortfarande vita efter tvätt.

Jag har ett par gråbeiga med brun helskoning (Georg Schumacher) som har gått jättebra att tvätta. Ingen missfärgning!

Låter bra! Å det låter som jag missat ett märke med många "roliga" ridbyxor o färgkombinationer! Var hittar man dem?

cactuspower skrev:
Dom kan säkert ta hem fler byxor om dom är ÅF till Sonnreiter.

Tyvärr har de ridbyxorna utgått ur sonnenreiters sortiment. Har letat som en tok efter dem (eller alternativ) efter att mina egna råkade ut för en olycka.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 401
Senast: Silje
·
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
602
Senast: Kristall10
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka