Vita pricksjukan på kampfisk!

M

Mulen

Jag behöver hjälp!

Min kamphane har fått vita pricksjukan och idag ska jag springa ner till djuraffären och få tag i medicin. Nu är det tyvärr så att djuraffärsägaren är lite småförvirrad och jag vågar inte lita på att vad han kommer säga stämmer.

Så nu skulle jag vilja ha svar på följande:

Vad ska jag använda för preparat?
Hur länge ska det användas och hur ofta?
Dunstar medicinen av sig själv eller jag måste byta vatten med jämna mellanrum?

Preparatet måste även tålas av en ancistrus som bor i samma akvarium. Har även en kamphona där och jag tänkte behandla alla tre eftersom det är så smittsamt.

Snälla ge mig en komplett guide så att jag inte gör något fel! Jag har verkligen fäst mig vid min kamphane och det sista jag vill är att göra något misstag så att han trillar av pinnen pga mig! :(
 
det finnes en speciell medisin för vita pricksjukan.
men så klart kommer jag inte ihåg vad den heter.
det är en liten fyrkantig karton som kostar normalt 89 kr,tror den är rosalila färg.denne är veldig dryg och skall ges 10 droppar första dagen och halva dom två kommande dagarna.alla fiskar tål denne medisinen.
du kan ringa zoovaruhuset västerås på telefon 021-355464 för dom vet exakt och är till att lita på,då kan du gå till den butiken som är vid dig och säga namnet der.
jag ger dig 100% att dom kan det.
 
Det står alltid vad det är för slags medicin i bruksanv.
Läs den och dosera enligt anvisningen.....annars så blir det lätt överdoserat! :bump:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp