Vita ridbyxor med kontrastskoning?

tina_sj

Trådstartare
Först så vet jag inte om jag lagt den här tråden på rätt forum, men jag testar här :)

Är det någon som har något tips på vita ridbyxor med kontrastskoning?
Har kollat lite på Pikeur och Sonnenreiter.
Jag såg en som hade ett par vita med grå-aktig skoning på en tävling för inte så längesen, väldigt snygga!
Lägg gärna in bilder också om ni har :)
samt märke och modell, tacksam för alla tips:banana:

Sv: Vita ridbyxor med kontrastskoning?

Jag har med grå skoning från Pikeur, Lugana tror jag dom heter.
Har tyvärr ingen bild där skoningen syns, men jag kan varmt rekomendera dom :)

Finns ju Eldorado eller vad dom heter, med ena sidan blå och andra sidan röd. Men det kanske inte riktigt var det du var ute efter? ;)

Jag har allafall ett par Pikeur, gråaktiga med mörkgrå skoning och vet att Pikeur även har vita med gråaktigkontrastskoning, antagligen de Olympus har.

Åk till en välsorterad ridsportsbutik och fråga om dem. De kan säkert ta hem dem :)

Jag har med grå skoning från Pikeur, Lugana tror jag dom heter.
Har tyvärr ingen bild där skoningen syns, men jag kan varmt rekomendera dom :)

Får jag fråga dig då :) Har kollat på de där men inte provat. Har ett par tygskodda från Horze, men jag känner mig megafet i dem, de lägger på 10kg...
I vanliga pikeur känner jag mig bra/smal... skulle du säga att det är faktumet att man har vita som fetto-känslan kommer ifrån, eller modellen?

ursäkta i-landsproblemet... men det är ångest på riktigt med de där j*a ridbyxorna på tävling :crazy::cool:

Jag tycker alltid vitt gör att man ser större ut, speciellt på byxor och sånt...

Jag ser också smalare ut i Pikeur, då modellen sitter bra på mig och av den anledningen rider jag inte i något annat ;) Pikeur har också ett tunnare tyg som sitter mer slimmat, som ett andra skinn jämfört med många andra ridbyxor.

Vitt syns mer och "förstorar" därför de delarna som är klädda i vitt. Det är min filosofi allafall. :angel:

Får jag fråga dig då :) Har kollat på de där men inte provat. Har ett par tygskodda från Horze, men jag känner mig megafet i dem, de lägger på 10kg...
I vanliga pikeur känner jag mig bra/smal... skulle du säga att det är faktumet att man har vita som fetto-känslan kommer ifrån, eller modellen?

ursäkta i-landsproblemet... men det är ångest på riktigt med de där j*a ridbyxorna på tävling :crazy::cool:

Välkommen till klubben!

Man ser alltid fet ut i vita byxor vare sig det är ridbyxor eller vanliga.
Dock om de har en ritkigt bra passform ser man bara lite tjockare ut än vanligt.
Däremot dålig passform så ser man ju ut som en mumbo-jumbo...

*till de som svarade*
ok jag investerar lätt i ett par pikeur om det innebär +5kg istället för +10kg...

Tuff Rider har ett par tämligen snygga vita med grå skoning. Jag provade dem i helgen och köpte dem nästan trots att jag inte skall tävla en enda gång i år. :o

De kostade runt 70-80 USD i butiken. Här går Pikeur på minst 300 USD så man tänker ju efter två gånger när man står och provar.

Jag har ett par helskodda från ELT med ljusgrå skoning, supersköna, och prisvärda. Dom är jättesnygga med grå kavaj till!

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 427
Senast: Silje
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 543
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
2 115
Senast: Badger
·
Utrustning Halloj, är ute på jakt efter ett par vita tävlings ridbyxor. Dem ska inte vara helskodda. Känner mig rätt så lost bland alla olika...
Svar
1
· Visningar
731

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka