vita ridbyxor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _lotta_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 236
L

_lotta_

Fläckar på vita ridbyxor som inte går bort i tvätten, hur gör man med dom? Tänkte först klorin men på tvättlappen står det att man inte får bleka med klorin.

Sv: vita ridbyxor

Jag har "alltid" blekt mina med klorin trots det som stått på lappen och det har gått bra. Är det några "special"-byxor? Vad för material?

/Malin

Sv: vita ridbyxor

Tvätta byxorna i kulör tvättmedel ej vit tvätt.
synteten i byxorna gör att de blir GULA eller GRÅA.
Använd absolut inte klorin eller annat blekmedel. Det blir GULA fläckar i syntettyget och konstskinnet.
Tvätta alltid byxornadirekt efter att de blivit smutsiga, låt dem inte ligga någar dagar för då får du dem inte rena.

Skrubba försiktigt en blandning av tvättmedl och lite jummet vatten på fläckarna innan tvätt.

Lycka till

// GW

Liknande trådar

Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
465
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
613
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 095
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet