vita Ridbyxor.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare rabbe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 227
Sv: vita Ridbyxor.

Det undrar jag med :O
Har typ 7 par. alla förstörda :eek:

Mina brukar bli svarta efter sadeln. men efter en tvätt i tvättmaskinen är dom vita o rena igen.
Jag har alltid överdragsbyxor (mjukisbyxor) över innan jag sätter mig i sadeln. ;)

bra fråga! jag var så smidig att jag fettade min sadel i sitsen innan förra tävlingen så jag blev läckert brun i baken :rofl:

skita inte ner dom så mycket :idea:, om ni ändå gör det:angel: så använd extra tvättmedel ;)

eller handtvätta? :p

Överdragsbyxor hela tiden förutom då det rids, samt CLORIN då jag tvättar dem sedan!

Är dom riktigt skitiga lägger jag dom i blöt i lite klorin o vatten innan jag kör dem i tvättmaskinen. Funkar bra! Blir alltid vita igen.

Men jag blir alltid svart i baken av sadeln, hur undviker man det? Någon som har tips!?

Jag har alltid överdragsbyxor under hela tiden jag inte sitter på hästen, men de håller sig ju inte vidare rena endå. Läckert ljusbrun i baken :D.

Mamma tvättar de som vanligt, men häller på flytande tvättmedle innan. Bli alltid helt vita

Att hälla i lite flytande galltvål i tvättmaskinen innan tvätt, eller om man har ett galltvål kan man gnida tvålen mot fläckarna innan man tvättar dom som vanligt i maskin eller för hand brukar funka bra. Har också provat Vanish, det är också bra. Mina vita ridbyxor har hållt sig riktigt fina. Men jag brukar också använda överdragsbyxor så mycket som möjligt. Om det regnar o man ska rida ute brukar jag ta ett par "billigare" ridbyxor som det inte gör så mycket om de blir smutsiga. (värre om man har tex. en ullkavaj o den blir blöt, luktar inte så gott då!):rofl:

Jag har överdragsbyxor på mig hela tiden när jag inte rider så skitar inte ner dem så mycket, men självklart kan det ju bli fläckar ändå.. På fläckar tar jag galltvål innan jag kastar i tvättmaskinen och då försvinner de.
Det svarta efter sadeln tröttnade jag på, och köpte ett par helskodda med svart skoning och tada - problemet löst! Inga svarta dläckar! :p

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 349
Senast: Silje
·
Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 567
Senast: DarkInNight
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 942
Senast: Görel
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka