Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Mina brukar bli svarta efter sadeln. men efter en tvätt i tvättmaskinen är dom vita o rena igen.
Jag har alltid överdragsbyxor (mjukisbyxor) över innan jag sätter mig i sadeln.
Att hälla i lite flytande galltvål i tvättmaskinen innan tvätt, eller om man har ett galltvål kan man gnida tvålen mot fläckarna innan man tvättar dom som vanligt i maskin eller för hand brukar funka bra. Har också provat Vanish, det är också bra. Mina vita ridbyxor har hållt sig riktigt fina. Men jag brukar också använda överdragsbyxor så mycket som möjligt. Om det regnar o man ska rida ute brukar jag ta ett par "billigare" ridbyxor som det inte gör så mycket om de blir smutsiga. (värre om man har tex. en ullkavaj o den blir blöt, luktar inte så gott då!)
Jag har överdragsbyxor på mig hela tiden när jag inte rider så skitar inte ner dem så mycket, men självklart kan det ju bli fläckar ändå.. På fläckar tar jag galltvål innan jag kastar i tvättmaskinen och då försvinner de.
Det svarta efter sadeln tröttnade jag på, och köpte ett par helskodda med svart skoning och tada - problemet löst! Inga svarta dläckar!
Lantbruksdjur Många köper avelsägg som har blandad grupp, är även en hel del som bor där det inte är tillåtet med tupp även om det inte är vanligt här...