Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nix. Vitlök har ingen effekt mot flugor. Om du inte har vitlök på utsidan av hästen, förstås.
Att låta hästen äta vitlök får den att smaka illa för stickande/blodsugande insekter, så mot dem har det effekt.
Jag brukar börja ge vitlök ganska tidigt på våren.
Har en som äter vitlök OCH vinäger sedan tidigt i våras och en som inte får det och lite mindre viftar nog den vitlöks/vinägerätande på svansen, både vad gäller bromsar och knott... Men helt klarar hon sig definitivt inte
Har aldrig sett någon positiv effekt av vitlöksätande och att flugor håller sej borta. Min häst älskas av alla insekter. Det är bara flugtäcke och installning på natten som gäller.
inte bara vegetationen, d finns ju männiksor som aldrig får fästingar å jag som alltid får minst 10/år.....
men det beror ju på om dom tycker vi är värda att käka på....
Foder & Strö
Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Hästnyheter Nyligen invigdes den digitala utställningen Täby stories – bland hästar och hus. En utställning som berättar om Täby Galopps förvandling...