Vitt i diskmaskinen

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare mian1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 3 794

mian1

Trådstartare
Alla mina glas blir som frostade i diskmaskinen. Får handdiska och skrubba ordentligt för att få dem att de normala ut igen. Vad kan vara fel? Maken har fyllt på med salt. Kan man överdosera?

Sv: Vitt i diskmaskinen

De ser ut som frostat glas. Helt vita och med matt yta. Har ingen spolglans, men min man säger att vi aldrig haft det och därom råder högst delade meningar.

Kolla så att korken till saltpåfyllningen är ordentligt stängd.

Ju hårdare vatten, desto mer salt behövs.

Man kan även få en vit hinna på disken om man inte har glansmedel.

*knapplån*

Hur gör man när man har detta problem vid HANDDISK?!?
Vad ska vi göra för att ändra på det?

Jag har nu kört en maskin med ättika och vips var alla glasen fina igen!!! Vet inte om det var kalk eller för mycket salt som var felet, men nu ser disken fin ut igen!!!!

Liknande trådar

Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen... 2
Svar
39
· Visningar
1 166
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
779
Senast: Unafraid
·
Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
200
Senast: tott
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 254
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur