Bukefalos 28 år!

Vittringsapportering -Hjääääälp!!

Sv: Vittringsapportering -Hjääääälp!!

Kan tillägga att det var första gången någonsin som det strulade idag. Mest troligt berodde det på för dålig belöning nu när jag tänker efter...
 
Sv: Vittringsapportering -Hjääääälp!!

Jag resonerar som så att det är alltid lite vittring kvar. Det går inte att få dem helt rena. Det hundarna ska fokusera på är att ta den som luktar mest mig. Men i början kan det vara bra om de är så rena från din doft som möjligt, så att skillnaden blir större. En idé är att låna någon annans pinnar de allra första gångerna.
 
Sv: Vittringsapportering -Hjääääälp!!

KL

Jag kan någon enstaka gång välja att koka några av vittringspinnarna, annars så kör jag på "väder och vind" metoden, alltså slänger ut dem i gräset en tid och sen använder dem igen. Jag resonerar mycket som cillamuffins där:

Jag resonerar som så att det är alltid lite vittring kvar. Det går inte att få dem helt rena. Det hundarna ska fokusera på är att ta den som luktar mest mig. Men i början kan det vara bra om de är så rena från din doft som möjligt, så att skillnaden blir större.
 
Sv: Vittringsapportering -Hjääääälp!!

Hörde ett alternativ. På en bräda spikas fast ett antal stycken, den med vittring ligger läggs lös. :)
 
Sv: Vittringsapportering -Hjääääälp!!

Jag resonerar som så att det är alltid lite vittring kvar. Det går inte att få dem helt rena. Det hundarna ska fokusera på är att ta den som luktar mest mig. Men i början kan det vara bra om de är så rena från din doft som möjligt, så att skillnaden blir större. En idé är att låna någon annans pinnar de allra första gångerna.

Har anvander vi lader och metall apporter (mindre, men storre an pinnarna) Ingen jag kanner tvattar dem. De flesta ser till att ta pa alla apporter innan de packas ner i vaskan (som oftast ar ganska oppen) ... sedan anvands de ofta nasta dag. Mandy har aldrig haft fel sedan hon forst fattade vad jag ville. Det har hant att hon plockat upp en (lader) och sedan droppat den for att nosa pa fler, men hon har alltid plockat upp ratt igen. Jag misstanker att jag gnuggade for mycket nar det hande ... min doft spred sig helt enkelt fran den jag hade gnuggat som en galning.:p Numera gnuggar jag lite mindre pa lader apporten och hon ar mer saker nar hon plockar upp den.:D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Skulle vara kul att bolla lite/få lite input! När min numera unghund var valp började vi leka med en del sök/uppletande här hemma i...
Svar
3
· Visningar
712
Övr. Hund Okej, jag ger upp och behöver hjälp. Hur jag än tränar och vinklar det fungerar inte apporteringen för oss, vilket betyder att vi inte...
Svar
13
· Visningar
1 857
Senast: vivendi
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 391
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp