Bukefalos 28 år!

VM i Tryon 2018 - Fälttävlan

Är ingen ft expert men de ska ju orka terrängen och då kan de inte vara för stora. Dessutom är det väl mycket mer fullblod i dem än vad det är i hopp och dressyrhöstarna generellt sett.

Jag måste erkänna att jag gillar det. Sa inte Lasse att den minsta hästen var 155 med sin irländska ryttare.
 
Jag är rädd att det blir plockepinn :nailbiting:. Har noll koll på Ludwigs häst men hans hoppning känns alltid opålitlig tycker jag.

Det lät lite så på Ludde oxå, när de intervjuade honom efter terrängen i lördags. Intressant ändå när han rider så många hästar och borde väl ngn gång utvecklas även där? Hoppas han kan hålla ihop det.
 
Det lät lite så på Ludde oxå, när de intervjuade honom efter terrängen i lördags. Intressant ändå när han rider så många hästar och borde väl ngn gång utvecklas även där? Hoppas han kan hålla ihop det.
Låter ju lovande :crazy:. Jag trodde först att jag råkat se honom med hästar som inte är så bra hoppare men det verkar ju vara problem oavsett häst?
 
Låter ju lovande :crazy:. Jag trodde först att jag råkat se honom med hästar som inte är så bra hoppare men det verkar ju vara problem oavsett häst?
Jag vet inte, det kan ju hända att han gillar hästar m ett visst temperament eller som funkar på ett visst vis i terrängen, men det verkar vara en genomgående egenskap.
 
Ja! Du kan ju inte rida racer in i en trekombination? Det kan jag iofs förstå men att försöka plocka bort ett språng in på den där grinden kändes ju jätteonödigt? :crazy:
Tänkte att han är så rutinerad så trodde inte han skulle göra två såna rejäla missar, var mer orolig för småpet trots bra ridning.
 
Jag vet inte om man ska "skylla" på den extra vilodagen att Focus var mer spänstig/stark än Niklas var beredd på. Nu har jag inte sett några tävlingar i år men brukar mer se ut som att han får "lyfta" runt den?
 

Liknande trådar

Foder & Strö I senaste numret av den tyska hästtidningen Cavallo har man gjort ett test av foderrådgivning hos olika foderproducenter. Alla fick...
Svar
4
· Visningar
1 421
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp