Bukefalos 28 år!

VM i Tryon 2018 - Fälttävlan

Hur fungerar detta med OS-kval nu? Är helt lost. Det är väl fler än sex lag som rider i OS, så hur kan vi kvala nu?

Om man blir något av de två bästa lagen på EM nästa år (av de som inte är kvalade innan). Eller vara bästa okvalificerade lag i Nations Cup.
 
De nämnde oxå att man kunde kvala individuellt och om man har tre individuellt kvalade ryttare, på det viset få ihop ett lag. Vet inte om jag uppfattade det rätt.
 
Även om slutresultatet inte blev som önskat vill jag ändå ge SvT guldmedalj för den bästa fälttävlanssändningen ever!

Malin och Lasse har varit fantastiskt bra, de har känts väldigt samspelta och pålästa och Lasse är ju en av få experter som vågar säga precis vad han tycker till skillnad från GB i dressyren tex.
 
Även om slutresultatet inte blev som önskat vill jag ändå ge SvT guldmedalj för den bästa fälttävlanssändningen ever!

Malin och Lasse har varit fantastiskt bra, de har känts väldigt samspelta och pålästa och Lasse är ju en av få experter som vågar säga precis vad han tycker till skillnad från GB i dressyren tex.

Ja, dom är skitbra!! Tummen upp Svt!
 
Även om slutresultatet inte blev som önskat vill jag ändå ge SvT guldmedalj för den bästa fälttävlanssändningen ever!

Malin och Lasse har varit fantastiskt bra, de har känts väldigt samspelta och pålästa och Lasse är ju en av få experter som vågar säga precis vad han tycker till skillnad från GB i dressyren tex.

Jag tänkte faktiskt maila dem och tacka. Kan ju vara trevligt för dem efter den skitstormen de blev utsatta för efter OS. Då får vi kanske se dem igen framöver.
 
Jag tycker inte Ludde red illa men den var för låg helt enkelt, den var snål på terrängen också och det där är nog en sån som behöver två veckors "hopridning" efter en terräng tyvärr.
Jag tycker inte heller han red illa, men inte heller bra. Ser ju ut ungefär sådär oavsett vilken häst han sitter på. Hade velat se Peder hoppa den hästen (ja, jag vet att han numera är ren hoppryttare och att man inte kan begära att fälttävlansryttarna hoppar lika bra, men för att det vore intressant). Tänker på hur stor skillnad det blev på Hansson när Peder tog över.
 
Ja, fasiken vad bra de är, särskilt Lasse. Säger vad han tycker, är riktigt bra påläst och vet uppenbarligen vad han pratar om, och har även koll på härstamning och uppfödare tom. Kändes som han inte riktigt var nöjd med Ludde även om han inte sa det rätt ut.

Lägger sig dessutom på rätt nivå för både de som är mer insatta och de som inte kollar särskilt ofta.
 
Jag tycker inte heller han red illa, men inte heller bra. Ser ju ut ungefär sådär oavsett vilken häst han sitter på. Hade velat se Peder hoppa den hästen (ja, jag vet att han numera är ren hoppryttare och att man inte kan begära att fälttävlansryttarna hoppar lika bra, men för att det vore intressant). Tänker på hur stor skillnad det blev på Hansson när Peder tog över.

Fast Hansson var ju alltid försiktig, nästan i överkant, att den liksom inte kom framåt. Går inte riktigt att jämföra.
 
Tyckte dock intervjun med Ludde efteråt var rätt udda. Hans svar på alla frågor var ju bara "de e som de e". Hästen brukar alltså prestera sämre på banhoppningen, och orkar inte riktigt med hela tävlingen. Hur hamnar den hästen då i VM?

Tror du inte det kan ha varit lite illa dold besvikelse?
 
Tyckte dock intervjun med Ludde efteråt var rätt udda. Hans svar på alla frågor var ju bara "de e som de e". Hästen brukar alltså prestera sämre på banhoppningen, och orkar inte riktigt med hela tävlingen. Hur hamnar den hästen då i VM?
Tycker alltid hans intervjuer är lite udda. Minns när han svarade "det är en fin dressyrhäst" om sin häst efter EM (?). Tror bara inte intervjuer är hans grej.
 

Liknande trådar

Foder & Strö I senaste numret av den tyska hästtidningen Cavallo har man gjort ett test av foderrådgivning hos olika foderproducenter. Alla fick...
Svar
4
· Visningar
1 415
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp