Sv: Vm

assa skrev:
Klart jag står ut med det! Vi kan väl PMa mob nr, så kanske vi kan slå en signal? Det gäller alla som är intresserade av att träffas!!
Kan vi alla PMa till dig då? ;) så kan du vara samordnare? :D

Trollduva skrev:
Skulle ha anmält mig som funktionär, men så strulade internet flera dagar och när jag äntligen kom in så var det för sent.
Typiskt, jag som inte har råd att betala för att komma in :(

Det är INTE för sent att anmäla dig som funktionär. De behöver fortfarande folk...
Jag PM:ar dig vart du ska vända dig.

// Cicci

skuggi skrev:
Kan vi alla PMa till dig då? ;) så kan du vara samordnare? :D

Haha, jaadå, PMa på ni! Vet inte hur bra jag är på att samordna saker.. men absolut! Det vore jättekul, så det får vi ordna!

Jag skall dit fredag-söndag, med mig har jag min stallägare, o min "halvdanska"(eller blir det halvsvenska?) kusin o två danska vänner. Det skall bli så kul! Jag längtar, vill åka NU :bump:

Men buke-träff, jag känner inte så många av er alls, o jag är ganska blyg... Men ser ni en blondin med smycke i näsroten/mellan ögonen, så "hugg" henne, det är jag med största sannolikhet :)

Nån som skall bo på "Södra hotellet?"

kvandi skrev:
Men buke-träff, jag känner inte så många av er alls, o jag är ganska blyg... Men ser ni en blondin med smycke i näsroten/mellan ögonen, så "hugg" henne, det är jag med största sannolikhet :)

Haha, jag är också lite blyg, men har bestämt mig för att strunta i det... känner f ö ingen alls! Ser det som att med tanke på mitt resesällskap så kommer jag iaf vilja träffa lite annat folk.. och det är ju bekvämt att kunna börja redan här!

Haha, vi bukare kanske borde gå runt med skyltar på ryggen, så kan man, som du skrev, "hugga" nån om man ser den!

assa skrev:
Haha, jag är också lite blyg, men har bestämt mig för att strunta i det... känner f ö ingen alls! Ser det som att med tanke på mitt resesällskap så kommer jag iaf vilja träffa lite annat folk.. och det är ju bekvämt att kunna börja redan här!

Haha, vi bukare kanske borde gå runt med skyltar på ryggen, så kan man, som du skrev, "hugga" nån om man ser den!
Nån sorts kännetecken vore faktiskt kul. ;) Men lagom diskret kanske. Jag har inget emot att visa bilder på mig så folk vet hur jag se ut och kan hugga tag i mig, men jag kommer inte känna igen nån annan ändå. :D

Och beträffande blygheten, mig behöver man inte vara rädd för att hälsa på för jag är världens snällaste, gör inte en fluga förnär och kan prata ifall man själv inte vågar. ;)

/Erica

Cheeserica skrev:
Nån sorts kännetecken vore faktiskt kul. ;) Men lagom diskret kanske. Jag har inget emot att visa bilder på mig så folk vet hur jag se ut och kan hugga tag i mig, men jag kommer inte känna igen nån annan ändå. :D

Och beträffande blygheten, mig behöver man inte vara rädd för att hälsa på för jag är världens snällaste, gör inte en fluga förnär och kan prata ifall man själv inte vågar. ;)

/Erica

Vad sägs om ett ritat/skrivet B någonstans på överkroppen?
// Cicci

Jag tycker nog vi kan visa bilder, så kan man skriva ut dom sen. Så om man ser en mystisk person som hugger folk hej vilt och kollar i papper och jämför, ja då vet man att det är en buke människa :p

Jag är dock väldigt blyg och kommer nog inte våga mig fram och ta tag i någon.... :o

Ja ska med jobba som funktionär i stallarna, kommer dit den 28.
Eftersom ja har bott i Norrköping 17 år av mitt 18 år långa liv så vet även ja saker och badställen man kan åka till om ni vill ha några tips. ;)

Jepp, jag ska dit :banana: Längtar!! Ska dit 6-7 :) Ska tälta på campingen!
Kommer bli sååå skoj! :D

Nu så har jag bokat biljett för hela veckan (blev billigare än helg biljett + torsdag ju!) och dessutom kombibiljetten för showen + festen!

Hmm kan inte nån som är bra på sånt designa ett snyggt B som alla kan skriva ut och nåla fast på kläderna då?

Cheeserica, mig och Manily känner du väl igen iaf? ;)

Jag har köpt biljett, måste bara gå o lösa ut den, missade förra gången, som ren lantis trodde jag att en avi skulle komma hem typ Globen-biljetten :o . Nu skall jag alltså gå till närmsta ATG-ställe.

Är halvt sjukskriven så jag klarar inte av vara funktionär med de kraven enligt fiunktionärsavtalet. Känner mej fånig, bor ju här o allting. Ska dock njuta hela veckan som publik, men måste hem till eksemhästen, funderar på nån lösning, nån granne el så. Missar så mkt annars.

Måste man köpa biljett innan? :confused:
Från en novis som aldrig varit på VM .
Vet ni hur man får lite info ang. boende?
Catarina

Jag och några vänner ska dit, åker upp någon gång på onsdagen och stannar hela söndagen. Vi ska bo på Vandrarhemmet Turistgården.

HrafnKatla, jag skulle tro att det finns någon turistsida för Norrköping, kanske www.norrkoping.se eller så.

OA

Jag tror man säkert kan köpa biljett på plats, så har det ju vart förut.

Det ska finnas plats på campingen, gå in på SIF:s sida!!

Jag har nu ringt en av VM ansvariga och hon rådde alla att köpa biljetter i varje fall till söndagen. Hon berättade om folk som blev stoppade på sista dagens tävlingar förra VM.
Vore ju inte kul att boka rum o sen få stå utanför :crazy:

Så det blir till att boka via biljett direkt. Lördag o söndag blir det för dottern och mig.
Skall försöka hitta något vandrarhem...Turistgården verkar vara ett alternativ, hoppas nu det finns plats....de svarar inte :cry:

catarina

_moa_ skrev:
Snart är det dags! :bump: :bump: VM i sverige, längar jätte mycket! Vilka ska dit? Vad säger ni isismänniskor om en buke träff någon dag under vm veckan? :)

Givetvis ska vi dit! Dock är det som vanligt när man har mängder av barn och hästar att det är svårt att ge sig iväg speciellt mycket så det blir en lördag-söndagsevent för oss!

Fina islandshästar i fina gångarter och en hel massa folk med samma intresse. Kan det bli bättre!? Hoppas bara att det verkligen blir den publiksucce som det förtjänar att bli, det vore maffigt om det kunde hjälpa till att sprida intresset för våra fantastiska hästar! :bump:

Nu är det klart biljetter skall hämtas för lördagens o söndagens "folkfest". :)

Vi bor på Lida gård dottern o jag, ingen aning var det ligger?!
Är det någon här som skall bo där?

Tyvärr var Turistgården fullbokad och i princip hela Norrköping enl. turistbyrån. Så om det är någon som är senare än vad jag varit på att boka så skynda skynda...

Hoppas vi träffar lite av er Bukefolk.

Trevlig sommar :) i eftermiddag stänger jag av burken fram till w32.

Catarina och Josefina

Kan det vara Lida Gård i Åby?? Det är fint där i så fall o motorväg nästan hela vägen till Himmelstalund.

Vad bra det låter om det nu är där.
Adressen är Kvillingevägen, 605 99 Norrköping. Vet ej hur långt det är till Himmelsta lund?!

Om ni vill veta vem apan är så är jag ljushårig, halvlångt hår, 42 år (ja det syns) normalviktig (vad det nu är :smirk: ), 1,70 lång ryggsäcksbeklädd och dottern är snart 16 år ljus/gulblond och normal (? ;) )

"ang" har mitt mobilnummer vi skall försöka träffas på söndagen, kanske någon annan som vill hänga på?!

Kommer nog befinna mig en del på den finländska sidan då jag har en vän där. Hon har två Frostihästar varav den ene kommer nog att vara med på VM. Den andre vann FM för juniorer i tölt :) så han får stanna kvar på Åland.

hej hopp, oj vad jag längtar.

catarina

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
458
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Han är bäst i världen i tölt med lös tygel. Máni Hilmarsson knep guldet på Islandshäst-VM i Holland, där Sverige visade framfötterna i...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hade ett jobb på gång. Det verkade verkligen som om jag var vad de sökte. Jag blev hittad på fb där jag annonserade om jobb... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 302
Senast: Gunnar
·
Bukefalos På ett hästforum - hur är det ens möjligt? VM för islandshästar har pågått i Holland 8 - 13 augusti, Sverige har haft ett flertal...
Svar
10
· Visningar
1 569
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur