Vulkan skydd....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ConfettiCavat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 986
C

ConfettiCavat

För många år (-98) sedan köpte jag Vulkanskydd till min häst några år (-01) senar köpte jag vulkantäcke till henne. Har aldrig haft bättre täcke att lägga på min häst efter träning. Men hästen blev såld och det passade inte till den nya så då blev även täcket sålt. Skydden har jag kvar men de börjar bli lite väl slitna efter alla år och vill ha nya.

Är det nån som vet var man kan få tag i Vulkan produkterna till hästar nu mer??:confused:

Sv: Vulkan skydd....

Tror inte dom har sålts på många år! Du får väl annonsera så kanske någon har beg. saker dom vill sälja?

Jag hade en nackkrage och hästen hatade den... :p

de va längesen man såg dom..
kan du inte maila och fråga vulkan direkt,de tillverkar ju fortfarande humanprodukter iaf

Tror inte heller att de säljer Vulkanprodukter till hästar längre. Går de inte lika bra m ett Back on Track täcke?? Dom har ju även skydd...

Det tänkte jag inte ens på, back on track alltså! Tack!

Vulcansaker till hästar slutade tillverkas för flera år sen. Är ursvårt få tag på begagnat med. Humanprodukter finns. Jag pratade med tillverkaren 2003 när jag ville ha tag i ett täcke. Och då var det några år sedan de slutat och hade ingen som helst fundering på att återuppta hästproduktionen.

Men som sagt, BoT är ett väldigt bra alternativ. Om du frågar mig till och med bättre än Vulcan.

Då ska jag sattsa på BoT i stället. För skydden är håliga och behöver bytas ut. Hon ska få ha dem ett tag för hon kommer nog ha sönder den ändå i början. (4 årigt varmblod i tävlings kondis)

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 383
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 439
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka