Vuxen kanin utan testiklar

fejt

Trådstartare
Jag har tagit över en drygt två år gammal dvärgvädur. Han har bott hos min kompis sedan han var 12 veckor. Idag skulle han kastreras men pungen var tom. Veterinären var helt övertygad om att han redan är kastrerad men jag vet till 100 % att min kompis inte gjort det.
Är det någon som varit med om liknande? Kan kaniner födas missbildade på det sättet?
 
Jag hörde någonstans att kaniner behåller möjligheten att dra upp kulorna ur pungen på ett sätt som andra djur inte gör. Men det borde väl veterinären vetat?
 
Jag hörde någonstans att kaniner behåller möjligheten att dra upp kulorna ur pungen på ett sätt som andra djur inte gör. Men det borde väl veterinären vetat?
Ja, det hoppas jag verkligen att hon vet! Vi ska ta hem sällskap, en hona, och jag vill INTE ha ungar.
Men man kan ju inte göra annat än att gå till veterinären så det är väl bara att hoppas.
 
Den kan såklart vara kryptorchid (dvs ha kvar testiklarna i bukhålan, en missbildning) men kaniner kan också dra upp testiklarna i ljumsken/bukhålan i vissa situationer utan att vara äkta kryptorchider. Man brukar kunna få ner dem i narkos isåfall.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 565
Senast: tanten
·
Däggdjur Är det inte det ena så är de det andra. Nu har mina två kaniner bott ihop i dryga tre veckor och funkar helt okej. Tills idag. Nu är hon...
Svar
13
· Visningar
2 774
Senast: Milene
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 131
Däggdjur För ett år sedan skaffade vi en ny kanin när den gamla fick tas bort tyvärr verkar han inte riktigt trivas hos oss. Har eget rum där...
Svar
9
· Visningar
1 574
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp