W.Elite sadel luftstoppad?

Miagi

Trådstartare
Är alla Wellington sadlar luftade?
Jag är inte så inne med just luftstoppning. Går sadelmakeriutb nu och där finns det inga luftsadlar att kolla på. Intressard att veta.

Hur beter de sig efter ett par år? Har även en på gång och den är mkt fin och prisvärd.

Men hur gör man om muskelbilden ändras på hästen och luften behöver ändras?

Ni med luft stoppade hur har ni gjort?

miagi

Sv: W.Elite sadel luftstoppad?

Nej det är dom inte, vad jag vet så är dom från början ullstoppade men kan byggas om med Flair-systemet. Det kan pumpas och justeras efter behov, ska visst vara jättebra. Du kan läsa mer på den här sidan: www.lowenborg.no

Har förresten skickat dig ett pm.... ;)

Sv: W.Elite sadel luftstoppad?

Jag har en luftsadel (crown) som jag trivs fantastiskt bra med! Är superskön! Min är ett par år gammal och har aldrig någonsin varit några problem med luftsystemet. Man pumpar enkelt med en vanlig fotbollspump. Är hur enkelt som helst. Tack vare luften kan jag anv sadeln på bägge mina hästar vid behov.

Jag har sparat mga kronor på att ha luftsadel då mina ena häst har byggt om sig mkt under den perioden som jag haft henne. Så på så vis har jag sluppit köpa tillfälliga sadlar utan kunde ibörjan ha mer luft som sedan allteftersom har minskats.
Likaså under perioder då hon av flera anledningar inte har ridits och fallit ur så har jag kunnat ändra luften istället för att behöva lägga på en massa underlägg.

Så jag är så nöjd med luftsadel att jag nog aldrig mer kommer att ha en traditionell!

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här... 2
Svar
32
· Visningar
3 313
Senast: ameo
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 479
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka