Webbkamera

mag

Trådstartare
Hjälp mig nu... Funderar på att ordna med någon slags fölvakt. Skulle det funka om jag köper en webbkamera, sätter den o min bärbara dator i stallet och har min stationära hemma och tittar på???
Hur funkar det med kamera, måste man ha nått särskilt program eller hur går det till?? Har noll koll på just kameror och dyl...

Sv: Webbkamera

det skulle väl fungera. om du har internet uppkoppling till stallet vill säga..
och om du vågar lämna datorn i stallet :p

det medföljer ju ett program till webbcamen som du iställerar i datorn..
iaf på den jag köpte..

Tack för svar... Jag har mobilt bredband på min bärbara och stallet är litet och privat, så där vågar jag lämna den... skabanne mej prova..

Tänk bara på att att elektronik som inte är godkänd för stallmiljö kan göra att försäkringen inte gäller om det skulle börja brinna i stallet och elektroniken är en möjlig brandorsak.

Vill du ändå ha laptopen och laddare stående igång i stallet utan tillsyn så ska du inte glömma att stänga av att laptopen automatiskt går ned i standby/sleep/hibernate efter en tidsperiod. :idea:

Måste man inte ha msn för att camen ska funka? alltså, att någon måste vara inloggad med sin msn på den datorn som ska stå i stallet...

nä, det finns massa andra program utam msn som man kan använda. camen brukar väl ha ett eget?

Näää, varför skulle man behöva MSN för det?

Tror du på fullt allvar att t.ex. alla dessa webcam:s endast funkar via MSN?
I så fall så utnämner jag dig till "dagens blondin" :crazy:

Liknande trådar

IT & mobiler Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något...
Svar
2
· Visningar
180
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Jag drunknar i skärmtid; jobbar framför en skärm hela dagarna, slösurfar ledig tid på jobb och hemma. Nu känner jag att det räcker...
Svar
5
· Visningar
465
Senast: nullo-modo
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 193
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 247
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka