wellington classic

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare whiskeeey
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 761
W

whiskeeey

javet, det finns för många sånna här trådar men jag behöver hjälp. Jag provade en 57:a i butik och den satt typ perfekt, gjorde inte ont men satt lite lite tajt. Jag har ju hört att de töjer sig mycket så vad tycker ni? ska jag ta en 56:a eller 55:a? Man kan spara ganska mycket pengar på att beställa barnstorlekarna :angel:

Sv: wellington classic

Hjälmen töjer sig ½ STORLEK! Du ska ta storleken som känns bra när du provar den, provade du en 56? Satt den bra och bra på huvudet så köp den eller satt 57 bra på huvudet så köp den! De ska sitta rätt tajt i början, så man får lite huvudvärk första gångerna, men sen ska den format sig.

Jag tycker inte min har töjt sig något, köpte den i perfekt storlek från början. Den är fortfarande helt perfekt nu.

Det är ju självklart om man köper en som är lite för liten så töjer den ju sig. Köper man en som passar så "stretchas" inte alls så mycket.

:laugh:

okej :) är lite orolig bara att den ska töja sig jätte mkt, det verkar som att många råkat ut för det ^^

ni som har beställt från tex.england, vilka sidor har ni beställt ifrån?

Så länge det finns något under som trycker emot mer än normalt så kommer den töja sig. Töjer den sig något för mycket finns det skumgummi man kan sätta in.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 498
Senast: Edla
·
Utrustning Har provat ut en Samshield jag vill ha men kan inte bestämma mig för vilken liner som passar bäst. Ska definitivt ha oval men velat...
Svar
17
· Visningar
1 072
Senast: Elektron
·
Utrustning Idag köpte jag en ny hjälm, en Charles Owen Wellington Professional. Jag har på min tidigare hjälm dragit storlek 57 ( en 10 år gammal...
Svar
6
· Visningar
4 138
Senast: aleksis
·
Utrustning Ja, finns det ett sådant (i form av en godkänd ridhjälm, med nuvarande övergångsbestämmelser och hela fadderullan..) ? Jag kom just hem... 2
Svar
26
· Visningar
3 482
Senast: troxel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka