Bukefalos 28 år!

Welsh Mountain???

Sv: Welsh Mountain???

kl

Jag försöker få liv i den här tråden då jag är lite sugen på att köpa en welsh mountain eller en welsh. Har tittat på en wm som är sektion x. Vad innebär det? Vid vilken ålder brukar barnen ha växt ur en wm? Jag förstår att det är olika, men på ett ungefär. Hoppas någon vill svara :)
 
Sv: Welsh Mountain???

Sektion X menas att ponnyn har ofullständig härstamning eller är efter en hingst som inte löst avelslicens. (Det skulle också kunna vara att den har full stam men blivit skäck, men det är nog väldigt ovanligt)

WM får ju max vara 122 cm, men är ju ofta åt det grövre hållet och relativt viktbärande, så där beror det väl lite på hur stora barnen är nu och kan tänkas bli. Welshponnyn (sek B) får ju vara upp till 137,2 cm så där finns det ju mer höjd att växa i så att säga. ;)
Själv växte jag ur min welsh sek. B när jag var 10, men så var jag väldigt lång och stor för min ålder, medan en jämnårig bekant fortfarande kan rida sin sek. B vid 19 års ålder... (våra ponnyer var ungefär lika stora, kring 128 - 130 cm)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Okej, dom som vet vem jag är får hålla detta för sig själva. Tack på förhand. Jag har, sedan sonen kom för snart 2 år sedan, gått på...
Svar
7
· Visningar
3 340
Avel Är det någon hör inne som känner till något om de sk "Bysingsbergsrussen" och deras ättlingar? Bysingsbergsrussen föddes upp av Arthur...
Svar
2
· Visningar
1 512
Avel Jag råkade bli med welsh mountain i november förra året. Stoet heter Twyford Morgana RWM 538 e. Glenwood Drifter u. Twyford Minette ue...
Svar
6
· Visningar
2 949
Senast: Görel
·
Avel Jag har börjat fundera lite smått på att eventuellt ta ett föl på mitt sto och känner att jag behöver några råd/synpunkter. Min häst...
Svar
4
· Visningar
1 470

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp