welshponny av cobtyp/cob

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Welsh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 234
  • Visningar Visningar 22 574
Sv: welshponny av cobtyp/cob

kan det vara en sekt C??? Jag ticker att den blivit snygg! men jag är väl "part i målet"

NEBO JULIE ANN (foto Anthony Booth©)
3 år e Blaengwen Brenin u Tewgoed Mari e Nebo Daniel

ohhh... vill ha !!!! :love: hur fin som helst....vilken dröm...

ska nog kolla med Owen om han inte har fler i lager....;)

Ragnhild skrev:
kan det vara en sekt C??? Jag ticker att den blivit snygg! men jag är väl "part i målet"
Tror det är en sekt D, fram med måttkäppen och kolla:idea: synd bara på den fula grå manen:devil:

Ful grå man??? Skäms på dig! Den är ju skitsnygg!!!!

...grå man och svans är fint...fina färger på en snygg pålle !!! ;)

Hopp om en framtid som sekt D naturligtvis. Redan 138 på baken. Har idag tömkörts med linor och skrammel på släptåg. Ska framför vagn innan sommarlovet. Utställning på söndag.

hoppar lite....;)

så tråden inte försvinner i oändligheten....:p

Så spännande.

Antar att du har nåt nytt att meddela :idea: Hittat nåt fint sto eller kommit över nån intressant kombination i aveln som du tänker göra?

Ja ha hade sett framemot att få se 2 sekt C ston på utställningen idag men de dök inte upp. 3 sekt C samt 1 sekt D kom iallafall. Sekt C tog hem BIS titeln:angel:

Hej
här har planerna flugit sin kos......för tillfället iallafall...
...jag fick hastigt och lustigt tillbaka mitt korsningssto med hennes bebbe pga div.personliga problem....så nu är det för mycket kusar !!!
Hon emailade fredags EM/kväll och nu står hon här igen... en mycket rolig ponny med en fin fölis...

så nu ska jag med stor sorg sälja mitt sto, en mycket fin C 1 åring suck...:cry: shit happens... kanske kan hon också komma tillbaka någon dag i framtiden...vem vet ??

Senast ändrad av en moderator:

Har man sagt A får man säga B !! vilken ska man gratulera till ?? :banana:

Tar mig friheten att svara då Welsh är på jobbet, svårt att vara ovetande till imorgon eller hur....:angel:
Gribbe blev BIS, lille guldklimpen!!!:love:

Flashjack skrev:
Hej
här har planerna flugit sin kos......för tillfället iallafall...
...jag fick hastigt och lustigt tillbaka mitt korsningssto med hennes bebbe pga div.personliga problem....så nu är det för mycket kusar !!!
Hon emailade fredags EM/kväll och nu står hon här igen... en mycket rolig ponny med en fin fölis...

Är det Melody? Vad fick hon för föl?

hej jag va på en ponny utställning idag och då visades erab gribbe! Blev ni BIS så va det välförtjänt!:bow:

Han e ju såå läcker!!:love:

Tackar tackar:bow: :bow: , nu var det inte Moflos som har Gribbe utan jag:o
Kan bara konstatera att benen värker efter 3 visade samt att jag har bränt mig ohyggligt på armar, vader och nacke då det var 27 grader varmt. Gribbe var den enda som höll ångan uppe. Resultat finns på hemsidan.
För att återgå till ursprunget så hann jag med en att samtala lite med domaren som trodde på kombinationen Ida x Gribbe. Han har sett båda samt sett Idas avkommor. Ida har hitills lämnat 3 avkommor varav de första 2 har ngt korta halsar. Det har inte Gribbe. Då hon fölade imorse så är det nu bara några dagar tills hon betäcks om för året:banana: :banana:

Stort grattis!! :)
Härlig utställningsdebut! Såg ett fint kort på honom i min danska jubileumskalender. Där var han fet och rund, så jag kan tänka mig att han måste vara ännu vackrare i lite slimmare kostym som han har nu :D

(du vet, jag tycker ju om långbenta grunda saker med spinkinga halsar utan späck och fett :angel: )

Har du möjlighet så scanna gärna in bilden så jag får se. Har mailat dig bild på den slanke guldgossen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka