Western sugen!

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Peaches
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 877
P

Peaches

Jag har länge funderat på att börja rida western. Och har sedan ett år tillbaka hanterat hästar enligt NH. Det känns som att hela min ridstil och känsla ligger mer åt westernhållet än det klassiska, trots att jag mest dressyrar.

Jag har dock aldrig tagit lektioner eller försökt mig på westernridningen ordentligt, vilket jag nu känner att jag vill!

Så, hur ska jag gå tillväga? finns det western-ridskolor? Jag bor i Kalmar. Rider en häst ca 3 gånger i veckan som kan lite western, men jag skulle vilja lära mig på en väl utbildad häst.:D

Har sedan länge bestämt att min nästa häst ska vara ett litet sto som jag ska ha till lite allt möjligt, mest som livskamrat och westernhäst. Så jag måste lära mig rida ordentligt nu!;)

Sv: Western sugen!

Vad roligt, har sett ganska många sånna här "läramigridawestern" trådar nu på sistone. Jättekul att ännu en till har fått upp ögonen för w-ridning :D

Vet inget om ridskolor där du bor men kolla här http://www.kwr.nu/

Tack för länken! Får maila och fråga hur det ser ut härikring:) Antar att det ser lite mörkt ut på "western-ridskole" fronten...

Long valley ranch har ju iofs ridskola, men det är en bit att åka för dig tror jag. Hästarna där är jätteduktiga och känsliga, första gången jag red där och skulle svänga hästen runt en kon tog jag i lite för mycket så hästen mer ellrr mindre slängde sig snabbt åt sidan i en spin :D, Och då nuddade jag knappt, trodde jag iaf. Menmen det var iaf så roligt och lärorikt där =)

Det verkade vara en riktigt trevlig anläggning, kollade hemsidan. Men ja, det är ju en bra bit dit upp härifrån. Hittade dock ett mycket sött litet palominosto till salu där:love:, man kanske skulle slå till och köpa sig en häst direkt;) Jag har lite problem med storleken på Quarters... Är ju van vid stora hästar på 170+... Men antar att man vänjer sig rätt snabbt:)

ååh palomino är så fina :love:

Jamen varför inte? ;) Du kommer nog vänja dig, tycker deras höjder är alldeles perfekta :D

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: Ramona
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 862
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 671
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V