Westernbett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Crazy Deluxe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 921
C

Crazy Deluxe

Tror det hette nånting med Allen... Inte säker, det är iaf i sötmalm, fast ringar, rak mittdel men rörliga sidor.

Vad ska man tänka på när man rider med det?

Sv: Westernbett

Billy Allenbett menar du nog. Du behöver inte tänka på något särskilt. Det är ett bett som ligger väldigt bra i hästmunnen. Inte skarpare än ett vanligt tränsbett. Rörligheten är begränsad så hästen kan inte ta tag i det och suga upp det i munnen, men du har kvar det ledade bettets fördelar jämfört med att rida på ett oledat bett. (Jag rider med Billy Allen själv)

Sunt förnuft ska väl alltid finnas med i övrigt är det väl bara att rida, det sunda förnuftet bör tala om för dig om du ska tänka på ngt speciellt...

Jag använder också billy allen bett, tycker att de är super på hästar som har lite orolig mun.

Det enda du ska tänka på är att när de blir gamla/väldigt rostiga är att de kan gå av där de är ledade ( kulan inuti blir sliten och kan krypa ur fästet). Men det tar tar lååång tid innan de blir så utmattade.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 246
Senast: Capybara
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 522
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 245
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka