westernklasser osv..

_Skifting_

Trådstartare
Hej hej.. Helt ny på detta med Wester, det närmaste jag kommit det är att stå i samma stall som en duktig westernryttare för ca 8år sen och ridit 2lektioner för henne... :D

Är lite sugen på att testa detta med min arabtjej, men vad finns det för klasser och hur går dom till??

Vad krävs det för ryttare och häst??

Ja, allt ni kan komma på om western med andra ord... ;)

Arabtösen är 17år, enbart engelskt riden, lyhörd och överamitiös, blir lätt stressad om hon missuppfattar, eller inte förstår. Dock lättlärd och kräver ständig uppfinningsrikedom från mig som ryttare... :angel:
Svårt att skritta (det går för långsamt och är tråååååktigt enl. henne), en helt okej trav som vinner mycket mark och hon har bra rygg när hon lyssnar och har lossnat i överlinjen. Rider ofta på en hand (slapp i skogen... ).
Galoppen är liiite för mycket för min stackars omusklade kropp... :rofl:
Jag orkar inte sitta kvar i sadeln... :angel:
Men den är BRA!!

Såå.. vad har ni för ideer??

Sv: westernklasser osv..

Ska följa tråden om det skrivs nåt intressant eftersom jag ska börja western med min pojke, är helt nybörjare på det;)

Sv: westernklasser osv..

Det finns en uppsjö av westerngrenar som absolut passar. Dock, på din beskrivning av din häst verkar det behövas en hel del grundarbete. Lära hästen att stanna upp, vänta in och ta det lugnt. Den ska alltid gå med bärighet i alla gångarter men samlat och behagligt. Jag rekommenderar dig att rida för tränare. Kolla med din närmsta klubb om hur det ser ut på den fronten (klubben kan du hitta via WRAS). Lycka till och välkommen in i Westernsvängen ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4
  • Israel vs. stora delar av världen

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka