Westernpad

Pilo

Trådstartare
Jag har en Nevada bomlös westernsadel. Jag köpte pad till som ska jämna ut trycket över ryggen.
Nu är det så att jag undrar om det går att köra utan, eller ha en vanlig pad under?

Sv: Westernpad

Orsaken till att man har pad under bomlöst är dels för att fördela trycket samt även för att skapa en ryggkanal (ryggradsfrihet). Utan pad måste du ändå försöka få till de här två sakerna.
// Linda

Sv: Westernpad

Men det skulle gå om jag har en vanlig pad under? Eller en som liknar den jag har i utformningen?

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 672
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka