Westernryttare med islandshäst

Mirre

Trådstartare
Finns det några såna här?

Vill ju hålla på med western och är väldigt sugen på en islänning.
Syftar väl främst på trail då men även andra grenar.
Vill även hålla på med körning.

Nog borde en isis funka till det?

Sv: Westernryttare med islandshäst

Funkar alldeles ypperligt, min Gneisti är riden mycket i western och han älskar Barrelrace så funderingar på att tävla Pole bending och barrelrace på High Chaparall finns ju ;) Trail skulle funka med honom om eftersom han funkar 100% i allt utom grinden man ska stänga, då vill han inte vara med på noterna längre :crazy: men det är ju bara att ligga i och träna

Jag har en vallack som jag tränade för westerntränare(och som är inkörd). Det fick vara hans inkörsport till att acceptera ridning igen och det gick bra. Men vi flyttade alldeles för långt ifrån westertränaren och här jag bor nu finns ingen vad jag vet aktiv westernklubb. Men han har accepterat ridning på kort tygel så nu kör vi på som vanlig islandsridning.

Men visst funkar det, vill man tävla kanske man skall se till att skaffa en isis med stabil trav. I mitt fall kan hästen inte ens tölta... (än...) Är du inte alls intresserad av tölten/gångarterna så satsa på en islandshäst som inte kan tölta, det finns sådana. (som min uppenbarligen...)

I western får man som vuxen lov att tävla ponny va?

Min Kuse 2004
andiosusstranar.jpg

Ja som vuxen får du tävla ponny. Har man en töltmoppe kan man ju tävla i freestyle programmet ;)

Nejmen Mirre! Funderar på isis? Vad kul! Jag har nu sålt min shire och ska börja leta isis. Visst borde de fungera att rida western på, och även köra! men det kan bli svårt att hitta en som inriden på westernvis gissar jag.. Inkörda kryllar det heller inte utav.. men vill du lägga ner arbete själv för att få den häst du vill ha, så där det bara att köra på!

Japp det gör jag.
Red svärmors sto i lördags och konstaterade att det nog skulle vara så.
Fast vill ha en som är rätt stor då. (d ponny size helst). Även fast dem känns större när man rider.

Har nog blivit smittad lite haha.
Dem flesta vi umgås med regelbundet nu som har häst har ju isis.

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 317
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 308
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 082
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka