Westernsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ewa_85
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 650
E

ewa_85

Mina syskon vill ha en westernsadel till vårat vbl sto. Men vi vet inte vad det ska vara för strl.

mäter an strl lika dant som på "vanliga" sadlar?

eller hur gör man?

för som jag fattade var det strl 15" o 16" vid eller normal... men det är väl sätet eller?

tacksam för svar! (är väldig fundersam)

//Ewa

Sv: Westernsadel

Sätet brukar normalt vara mellan 15" och 16" (finns 15½" också). Motsvarar inte samma som på vanlig sadel och är olika på olika typer av westernsadlar. vanligaste bommarna är semiquarter och fullquarter emn de finns andra som kanske kan passa er häst. Förslag är att åka till en utbildad westernsadelutprovare. Det är det värt!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Mitt sto har nu börjat ridas mycket mer än tidigare, o från att ha varit i normal hull i gräns till lite rund börjar hon se... 2
Svar
22
· Visningar
2 671
Senast: Blyger
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver... 2 3
Svar
55
· Visningar
6 337
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 155
Senast: Jamtland
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 115
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka