Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Kan någon förklara för en nybörjare hur man läser westernsadelns storlekar och olika bommar?
Det är liksom nollat och säger mig inget, men vore intressant att höra hur det fungerar eg.
Man mäter sitsens längd rakt över, framifrån och bak.
På "vanliga sadlar så mäter man från knappen och till mitt bak på bakvalvet.
Det är därför westernsadlar ger ett mindre tum tal för man mäter inte snett utan rakt.
De flesta sadlar är 16". Sedan måste du se till om din häst har full quarterbom eller inte. Vill du ha hjälp gå in på www.cowboys.se och ring Kenneth han är super bra!
Dessa två tycker jag ger en bra beskrivning av vad som gäller. Men fortfarande, waaaaaaaaade! 16" brukar vara bra för min 42-44-rumpa men jag brukar ändå vilja ha en 17" bara för att känna mig friare
Hästhantering
Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Hästmänniskan
Hej!
Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);)
Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
Hästnyheter Nyligen invigdes den digitala utställningen Täby stories – bland hästar och hus. En utställning som berättar om Täby Galopps förvandling...
Trädgård & Växter Idag har jag planterat ut 15 tomater! Har dock typ 40 kvar som jag inte vet vart jag ska göra av riktigt 😅 en del kan nog få plats...