Westernsadlarnas djungel!

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Tex
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 866
T

Tex

HJÄLP! Jag letar efter en westernsadel. Har inte ridit western förut och vet inte vad man ska titta efter när man köper - och provar - en westernsadel. Hur går man till väga? Hur gör man när man inte kan så mycket om det och inte vill bli lurad? Dessutom är jag inte miljonär. Det känns som en djungel. Läder eller syntet? 12000 kr eller 2500kr? Är verkligen de dyra sadlarna bättre för en nybörjare som jag? Postorder eller butik? HJÄLP!!!!!! :confused:

Sv: Westernsadlarnas djungel!

Jag bor i Siljansnäs utanför Leksand i Dalarna. Riktnummerområde 0247-

Sv: Westernsadlarnas djungel!

Jag har en tre arabkorsningar. Ett sto korsat med Ostbulgarisk korsningsponny. Ser ut som en arab med lite kraftigare bogparti. Hon är 147 cm i mkh. Det stoet är sedan mamma till en valack korsad med Orlovtravare. Han ser ut som en Quarter. Lite kort i ryggen. 155 cm hög. Sen har jag en till avkomma till henne och han är bara 1,5 mån gammal nu och är korsad med Nordsvensk, så han lär väl bli en kraftig bit... :D Kan säga att ingen av dem är någon skönhet, men de har ett underbart temperament, är härliga att arbeta med, och mycket positiva. Kanonhästar helt enkelt! Men nästa häst blir en Quarter eller en paint! :cool:

Liknande trådar

Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 836
Senast: tuaphua
·
Utrustning Hej! Jag har bestämt mig för att köpa en westernsadel till mitt lettiska halvblod och ha att lulla omkring med i skogen. Jag har noll...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: kossankaj
·
Utrustning Det är väl ingen hemlighet att jag "lågintensivt" letar efter en dressyrsadel till H.H. Jag har en tanke om att först titta ut en dito... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
17 695
Senast: Magnum
·
Utrustning Funderar på att skaffa ny hoppsadel, men jag känner att jag blir gråhårig bara av att börja tänka på det :crazy: Och det blir inte...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: Miljon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka