Westernträns + dressyrsadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jeni
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 454
J

Jeni

Jag har börjat rida utan nosgrimma och jag tycker det ser så "naket" ut. Har funderat på att köpa ett westernträns med lite krimskrams på. Så nu till frågan. Tycker ni att det skulle se dumt ut att kombinera westernträns med dressyrsadel? lite fånig fråga kanske men nyfiken på vad ni tycker. :p

Sv: Westernträns + dressyrsadel?

Det ser väl lika "naket" ut med ett westernträns i så fall. Tycker nog det är snyggare med ett vanligt utan nosgrimma till en dressyrsadel.
Men smaken är ju olika, så ta det du tycker är bäst!

kanske lite skumt" med westernträns till.. men det beror ju helt på hur mycket krimskrams det är ;)
jag gillar enöras :d

kan du inte bara prova ta bort pannbandet? :cool:

Jag tycker inte att det skulle se dumt ut. Köp ett i samma färg som sadeln så sticker det inte ut för mkt om du är rädd för det. Du behöver ju inte köpa westerntyglar till heller.

hehe, det hade sett kul ut, westernstigbyglar på en engelsksadel. :eek: hoho :bump:

aaaa, sorry , jag är trött och trög :angel:
men det hade sett skoj ut med stigbyglarna tycker jag.. :cool:

min häst brukar gå med westernträns (brunt givetvis) med en hel del silverkrimskrams på och sadeln är en svart allround :p
fungerar alldeles utmärkt tycker jag, har aldrig mött nån som sagt något om det eller kollat konstigt på mig

:eek: :eek: :eek:

Nej nej nej, det kan man inte ha.... Är inte snyggt med vanligt utan nosgrimma heller, men western!?? Vilket stil brott! :crazy:

Ju mindre krafs desto snyggare! :p

Köp en stigbettrem och sätt på ett diskret pannband, typ en tunn kedja eller ett i tunnt, flätat läder. :love:

Tack för era åsikter. Känns skönt att veta att ni inte tycker det är en helt vansinnig kombination. Så jag ska köpa ett westernträns, men inga westerntyglar då jag inte rider western. Det finns ett i Hööks katalogen med silver conchos på som jag tyckte var väldigt fint.
300624.jpg

Att du tycker hästen ser lustig ut utan nosgrimma försvinner,
jag tyckte oxå min häst såg konstig ut o hon har ett långt ansikte.
Tränset är snyggt.

Visst kan du ha westernträns till engelsk sadel, även om jag kanske inte skulle välja den kombinationen. En liten varning - Hööks westernträns är inte lika fina i verkligheten som i katalogen. Taskigt läder och billigt metallarbete som förmodligen kommer att bli fult snabbt. Köp hellre ett enklare, men bättre träns för samma pengar från t ex Weaver (www.milstawestern.com m fl westernshopar) eller lägg till och köp ett riktigt showträns.

Detta träns har bra läder, men jag håller med att det är bättre att åka till affären o känna. Westernträns som dom hade för ngr år sen
var ju helt torra o spruckna.

Hej!
Jag ar funderat över samma sak och söker efter ett westernträns. Om det är samma färg så borde det inte spela någon roll. Men hittar inget som matchar sadeln som är svart. Finns inte på Hööks eller börjes.

Vore det inte bättre (snyggare) att hitta ett engelskt träns med bredare läder, så får du ju samma effekt? Köp i alla fall ett svart träns om du har en svart sadel.

Nä, de tycker jag skulle vara fult :p

Du kan inte ha en vanlig engelsk nosgrimma löst spänd bara då? För dekorartions skull liksom ;) :angel:

Annars ta ett vanligt som nån förslog med lite bredare läder.......

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
878
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 215
Senast: Capybara
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
669
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka