Whamageddon 2023

Det roliga är ju just att försöka dodgea en superkänd låt som spelas hela tiden 🤷‍♀️
Man behöver ju inte tycka det är roligt, men man kan väl låta andra ha roligt? 🙄
Jo jag vet hur det fungerar. Förstår bara inte det roliga i det.
Har inte sagt något om att andra inte kan tycka det är roligt?
Lämnar tråden så ni kan ha roligt utan mig :up:
 
De officiella reglerna gäller endast 1-24 december så fram till 30/11 kan du köra Last Christmas på repeat utan att räknas till Whamhallas stupade. :)

Jag är faktiskt kvar ännu men det brukar ju räcka att slå på radion i bilen eller stallet någon av dagarna 20-23:e, så tar det slut.

Säsongen börjar väl 1 december så då är det ju lugnt! 😆

Har whammat mig (helt frivilligt också) efter första december också, men visste inte att reglerna var så! :D

För mig är hela leken bara en skämtgrej, som handlar om att samma låt spelas ungefär var femte minut på var och varannan radiokanal/annat. Jag gillar julmusik, både de sönderspelade slagdängorna och mer traditionell sådan. Jag hade absolut inte blivit sur/irriterad/upprörd om någon spelade den på någon tillställning (tex fotbollsmatchen?). Är folk verkligen så knäppa att de blev sura över det på riktigt? O_o
 
Nej jag gör det inte till något märkvärdigt heller, absolut inte så jag skulle ta det som en personlig kränkning eller orka bli arg om någon la in den på en julfest eller i ett instagramklipp t ex.

Men det är ju en intressant "sport" som en kul grej! Jag blir mest stolt om jag medvetet utsatt mig för att ha radion igång långa tider och ändå lyckas ducka just när den spelas. Lite rysk roulette utan så drastiska konsekvenser liksom. Kör man bara P1 och P2 så är det ju inte lika coolt att klara sig. :D
 
Jag mailade Morgonstudion och informerade om att de whammat tittarna.

Inget surt mail utan med glimten i ögat. :D
 
Du kan få en jullåt av mig! Jag garanterar att det inte är någon whamning. (Jag har också klarat mig hittills.)
1702985889193.png

Ha, klarade mig pga företagets perfekta IT-system som kanaliserar all internettrafik genom ett 14k-modem i London! Handlar alltid i pund sterling och övar på att vara tillräcklig artig på nätet för att passa i kulturen.
 
Fick reda på konceptet för ett några år sedan, i december. Då hade jag redan hunnit höra den minst 5-10 ggr. Året efter tänkte jag försöka, men var kört typ första gången jag satte mig i bilen.

Förra året klarade jag mig! Hade inte tänkt bry mig, men insåg halvvägs till jul att jag faktiskt fortfarande inte hört den trots blandat radiolyssnande i bilen. Så då började jag aktivt välja bort julmusik-kanaler och klarade mig tiden ut.

Radion whammade mig för några dagar sedan, så det är kört i år.
 

Liknande trådar

Tjatter Blev precis whammad av Musikhjälpen :meh: Intet ont anande bytte jag till SVT2 och vad hör jag? ”Last Christmas …” Har ni blivit...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 166
Senast: em76
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 911
Senast: Jeps
·
Tjatter Har ni läst om den här tävlingen på sociala medier? Den börjar 1:a december och slutar 24:e december vid midnatt och går ut på att man...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 995
Senast: em76
·
Äldre I morgon torsdag kör vi vidare! Det är dags för semifinal 2 i Eurovision song contest!! :bump::bump::bump::bump: Jag ser fram emot att...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
5 565
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp