windows 8.1 pust,,,

PelleP

Trådstartare
Sitter med en ny dator med förinstallerad Windows 8.1 Har lyckats hyfsat med de flesta insällningar,men jag få inte bort den för.....anade rutan som kommer upp nederst till vänster med info om vad det är för dag och klocka,batteriindikator och nätverksstyrkan,en stor svart blaffa.
Det händer när jag för markören åt vänster, oavsett vad den är placerad på skärmen.samtidigt kommer den svarta ramlisten med sök ,enheter osv på höger sida.
Går det att blockera det störande skräpet?

Sitter med en ny dator med förinstallerad Windows 8.1 Har lyckats hyfsat med de flesta insällningar,men jag få inte bort den för.....anade rutan som kommer upp nederst till vänster med info om vad det är för dag och klocka,batteriindikator och nätverksstyrkan,en stor svart blaffa.
Det händer när jag för markören åt vänster, oavsett vad den är placerad på skärmen.samtidigt kommer den svarta ramlisten med sök ,enheter osv på höger sida.
Går det att blockera det störande skräpet?

Försök hitta det som förut kallades utseende, där bör inställningarna för listerna finnas, annars testa högerklick på listen så kanske en meny med inställningar dyker upp. (fungerade i allafall i w95, 98 och xp)

Nja alltså dom ska ju komma upp... men gå till kontrollpanelen för att göra inställningar. Hittas bland alla appar (för muspekaren neråt) eller via sökfältet.

Snabbaste sättet att hitta kontrollpanelen i Windows 8.1 tycker jag det är att: Trycka på Windowstangenten (den mellan Ctrl och Alt), Windows hoppar då till sin nya "startsida" där dina progam ligger. Börja sedan skriv "kontrollpanelen" , så kommer den upp till höger. Jag brukar få upp den efter. Där efter ser det likadant ut som i 7:an.

Den listen är ju din meny, känns märkligt om den skulle gå att dölja. Listen kommer upp om du lägger muspekaren i högerkant av skärm och drar nedåt.
Jag tyckte att omvänjningen till win 8.1 var ganska stor och det steget var inte värt det med tanke på hur få bra funktioner som faktiskt kom med uppdateringen. Har du möjlighet så installera en tidigare version du gillar innan du hunnit fylla datorn med grejer.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka