Windows 98

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Orzon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 835
O

Orzon

Finns ju inte i handeln numera.
Kan man ta hem det via internet?
(vi har tre datorer utan operativsystem och behöver inte mer än så men alla verkar ha slängt sina skivor med W 98)
:eek:

Sv: Windows 98

Varför inte gå över till Windows 2000? Stabilare och trevligare :)
Brukar inte gå att ladda ned operativsystem såvida du inte har licensnyckel, eller har ett avtal med ngn skola(högskola eller liknande). Åtminstone inte lagligt :D

Varför inte gå över till Windows 2000? Stabilare och trevligare :)
Brukar inte gå att ladda ned operativsystem såvida du inte har licensnyckel, eller har ett avtal med ngn skola(högskola eller liknande). Åtminstone inte lagligt :D

Dessvärre tror jag inte att dessa gamla stenåldersburkar kan hantera 2000.

Det är gamla datorer som ungarna ska ha att leka med.

Om datorerna är till barnen, och dessutom ganska rejält gamla - varför inte prova någon linuxdistribution? Edubuntu har en massa spel och läroprogram som installeras automatiskt som passa barn på låg- och mellanstadiet ungefär. Det är ett fritt operativsystem, och det är gratis.

Nu vet jag inte exakt hur gamla datorerna är, men systemkraven är väldigt låga för Windows 2000. Körde det på min laptop från -00 :)
Men det kanske inte är det billigaste alternativet :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 409
Senast: Kajsalisa
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 471
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om... 2
Svar
21
· Visningar
1 291
Senast: Red_Chili
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 890
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner