Windows Media Player

Butros

Trådstartare
Finns det något sätt att hindra Windows Media Player att hämta information om skivor. Det står att programmet hämtar information, om man begär det.

Jag hade spelaren på, när jag loggade in på nätet tidigare, och det f-e programmet bestämde sig genast för att radera alla uppgifter som jag själv hade matat in, för att byta ut dem mot det i Pyttemjuks världs mer informativa "okänd artist" och "okänd titel".

Jag har ganska många udda skivor och hade bland annat skrivit in de finska titlarna på mina kantelemelodier *blinkar till Millz*, arabiska titlar, bemötat mig om att hitta olika diakritiska tecken osv. Arbetet ödelades av någon som skapar produkter för människor som inte tänker själva. :(

Får man bestämma något själv, när man har en PC? Hur gör man för att slippa "hjälp" som man inte vill ha?
 
Om du väljer tools och sedan options kan du välja vad Media Player ska göra.
Lycka Till! :)
 
Efter att ha avmarkerat automatisk uppdatering trodde jag att allt skulle vara frid och fröjd, men inte då. Nog f-n försökte programmet återigen ödelägga mitt arbete, när jag kopplade upp mig. :(

Den enda lösningen tycks vara att avsluta Windows Media Player innan jag kopplar upp mig. :confused:
 
Tyvärr får du nog skaffa ett program som "döper" om låtarna riktigt. Tag & Rename är ett bra program för det. Många program går på ID-taggen när du får se namnet och finns det ingen sådan så tar den filnamnet.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Kan man på nått sätt ställa in internet så att den spelar upp alla videoklipp som man klickar på med Windows Media Player och inte VLC...
Svar
1
· Visningar
828
Senast: Snubbelfot
·
IT & mobiler Varför känner inte Media Player igen alla skivor? Jag förstår att det står Okänd artist på brända skivor, men originalskivor? Kan man få...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: Ragatan
·
W
IT & mobiler Jag är asdålig på datorer och vill få expertis-hjälp. När jag försöker gå in på min Windows media player så kan jag klicka max tre...
Svar
3
· Visningar
793
Senast: Wildty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp