Windows Media player

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Tomaten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 161
T

Tomaten

har försökt ladda hem filmer på salu hästar och det kommer bara ljud men ingen bild förutom sånna "kumelurer" som när man spelar musik. va är det som är fel? :smirk:

Sv: Windows Media player

är det ingen som vet vad som kan vara fel=?:cry: vill ju verkligen se den där filmen! :bump: :bump:

har försökt ta hem en nyare upplaga men det funkar inte iallafall!:cry:

Jag har samma problem med Winamp så jag hoppas någon kan tala om vad felet är :confused:

kan det vara så att det är en filtyp som wmp inte accepterar då blir det så

det är ju så tråkigt, vet att någon film _stilett visade blev det så med emn då gav någon ett tips om en speciellt version man skulle ladda hem, då funkade det men nu har jag bytt dator.

det kan vara någon codec som du saknar som du behöver för att se filmen. Hade samma problem förut. nu har jag därimot ett tvärtom problem, jag får bilden, men inget ljud.. någon som vet vad det kan vara för fel? måste jag ha en ny codec?

jag har fått till det, laddade hem någon extra grej som _stilett tipsade om i samband att hon la upp en film och då funkade det.

detta är en gammal tråd, jag vet, men vissa har ju dock problem med detta ändå...och eftersom jag ser att mitt namn är med i tråden så kan jag iaf svara vilken kod man behöver för att kunna se filmer i windows media player.

man måste ladda hem hem en "divx" kod och detta kan man göra gratis via nätet.

Då kan jag ta och utveckla lite mer. Det man behöver är mer specifikt en codec (well, tekniskt sett endast dec-biten men man kan hävda att namnet fått en vidare mening än sin direkta betydelse) för XviD/DivX (eller om man vill vara riktigt petig MPEG-4 del 2 advanced, som de två implementerar).

Just DivX är kanske inte den bästa dock. XviD brukar snarare vara den som rekommenderas, eller helt enkelt ett av de få bra codec-paket som finns (ffdshow-tryouts är väl i princip standard, eller cccp om man vill ha lite mer (inkluderar det tidigare)).

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 283
Senast: Iamia
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
309
Senast: Enya
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 813
Senast: Bullen22
·
IT & mobiler Vad kan jag göra? Har inte Spotify Premium. Har provat att starta om datorn, utan resultat. Trodde först att det var något problem hos...
Svar
5
· Visningar
975
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka