windows vista

zanzan

Trådstartare
När jag ska bifoga en fil eller en länk på något jag har skrivit på min dator som har Windows vista så kanmottagren inte öppna filen sen. varför? Detta ställer ju till stora problem när man ska skicka skolarbeten och dylikt!

tacksam för hjälp:bow:

/Z.

Sv: windows vista

Säker på att personen du skickar till ens har Office-paketet (Word bl.a. vilket jag antar att du skapat filerna i)?

Senast ändrad:

Ja, det vet jag att de har. Är dock osäker på om de har vista, troligen har de XP... Har det någon betydelse? Hörde någon som sa att man ska spara det i ett annat filformat(heter det så?:o) typ Rich fanns det nått som heter?!

Vilken Office-version har du? Office 2007 Word-filer, med filändelsen .docx, kan vara knepiga att öppna i Office 2003 (vars Word-filer slutar på .doc).

När du sparar dokument i Office 2007 så kan man välja att spara i ett annat format, eller bara att spara i Office 2003-format, så kan filerna läsas i båda versionerna.

Det är som Stereo skriver, Office 2007 innehåller möjligheten att spara en fil i ett format som är unikt för 2007-versionen. Om det nu är en wordfil med ändelsen .docx så behöver ni bara öppna filen i word, välja "spara som..." och under fältet där man väljer namn ändra till vanliga .doc.

delvis *kl*

Tack båda! Ska pröva med detta då. Jag antar att jag har det nyaste eftersom min dator är helt ny...? Försökte spara i något som hette word-2007, men det gick inte, ska pröva med 2003 då!

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 251
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 235
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka