winmail.dat?

tanten

Trådstartare
Jag får emellanåt filer i mailen som jag inte kan öppna. De heter winmail.dat och det är tydligen så att avsändarens mailprogram skapar dem - eller så klarar min webmail inte att öppna dem.

Finns det något smidigt sätt att öppna filerna? Hemma på stationära dator tar jag emot och det fungerar - men emellanåt vill jag kunna läsa mail även på webben ju!

Jag får emellanåt filer i mailen som jag inte kan öppna. De heter winmail.dat och det är tydligen så att avsändarens mailprogram skapar dem - eller så klarar min webmail inte att öppna dem.

Finns det något smidigt sätt att öppna filerna? Hemma på stationära dator tar jag emot och det fungerar - men emellanåt vill jag kunna läsa mail även på webben ju!

Det finns några varianter. Antingen testar du att byta namn från .dat till .pdf eller så kan du testa att googla fram en konverterare. Om du har en mac så kan du installera TNEF's Enough: https://www.macupdate.com/app/mac/12705/tnefs-enough

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet... 2
Svar
26
· Visningar
1 329
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 425
Senast: Johanna1988
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 199
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 754

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka