Bukefalos 28 år!

Wintec Close Contact - hoppsadel

Vi har en sån. Tycker att det är väldigt mycket sadel för pengarna. Det är praktiskt att kunna byta koppjärn allt eftersom det behövs. Den är trevlig att rida i (fast jag föredrar westernsadlar) och hästarna verkar trivas med den.

Våran är med cair, vilket minskar underhållsbehovet till nästan noll.
 
Jag har en sådan sadel sedan drygt en månad tillbaka och jag är SÅ nöjd. Min kära kuse är mycket mer entusiastisk att rida och har fått lite mer muskler både här och där sedan den kom på för första gången. En annan sak som jag tycker är bra är att jag slipper smörja. Det räcker med att torka av med en handduk eller blöt svamp... Jag hatar nämligen att smörja!
Nä, jag måste säga att jag är mer än nöjd!
 
Jo jag har en sådan.Ligger på vinden eftersom jag är hästlös!Jag har lite delade meningar angåenden denna sadel.Det är ju en i ögonfallande sadel som inte ser/känns plastig.Den här hållbar.Jag har haft min i ett år och det synns inte att den är använd :)
Sedan är jag lite skeptiskt till sadelns uppbyggnad.Specielt de utbytbara koppjärnen som i mitt huvud är tillverkade av ett för vekt matrial.Men jag vet inte..Den har fungerat väldigt bra för mig.Så en dålig sadel kan jag inte säga att det är.Det är brett mellan bossorna och den är vinklad på ett trevligt sätt..
Jag rekomenderar den... ;)
 
Dottern som är långbent gnäller på att den är "lite kort" :confused:. Hästen älskar den däremot (jmfrt med allt annat vi testat typ Stubben,Passier,Amerigo) och min plånbok var nöjd.. :D
 
ja är inte långbent så d var ju bra :D
fler hästar som gillar den alltså, d var kul att höra!
 

Liknande trådar

Hästvård Struppipningsoperation närmar sig och jag försöker samla på mig så mycket jag bara kan: - Vad kostade op för er (inkl ev eftervård)? -...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Amanda_F
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 301
Senast: Ms_Antrop
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 470
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 779
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldhamster ungar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp