Wintec hoppsadel?

Favina

Trådstartare
Jag har nu en dressyr sadel i Albion, men har endast denna sadel. så när jag rider ut får jag korta lädrena och det blir lite obekvämt i e dressyrsadel och har nu börjat fundera på att skaffa mig en hoppsadel.

Jag tänkte ha den när jag rider ut och hoppar lite små skutt.

Vad tycker ni om Wintec sadlarna? Bra att man kan ändra bomvidd tycker jag då jag har en häst som är under "uppbyggnad".

Är ni som har den nöjda?

Kram Favina :bump:

Sv: Wintec hoppsadel?

Jag tycker det funkar finfint att rida ut i dressyrsadel! :) Har alltid lika långa läder...

Wintec är ju okej i med tanke på kvalite och sånt, men frågan är om den inte kommer bli för svängd i bommen för din häst, om den har en Albion nu (och om den passar)? Och ju vidare järn ju mer svängd blir den också..

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
878
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
535
Senast: liiinnea
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
669
Senast: cowgirl81
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 557
Senast: Idaw83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka