wintec icelandic cair

Daimie

Trådstartare
Jag har lite funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med:). Jo, min mkt kortryggade arab har en bates caprilli dressyr 17,5 cair med utbytbara järn. Vi trivs jättebra i denna sadel men den är nog på gränsen till för lång eftersom min rumpa kräver en lite större stl. Funderar nu på en wintec icelandic cair 17,5....hur ser den ut längdmässigt? Skulle den kunna passa min arab eftersom bates fungerar bra och har en ganska rak bom? Några erfarenheter av wintec iclenadic som ni vill dela mer er? Tackar på förhand:)

Sv: wintec icelandic cair

Den sadeln är lång enligt mitt tycke, speciellt då bossorna är lite längre bak än själva sitsen på den.
Bättre då att satsa på en wintec cair dressyr av mindre modell.
En fråga bara hur 17 får du på en 17,5 på en kortryggad arab?:confused:, den måste vara liten för att vara en 17,5?

Caprillin måte väl vara för lång för din häst, har haft en 17" på min welsh cob med normal lång rygg o den vara på gränsen till för lång för honom.

Den är på gränsen till för lång men om jag har 17 eller 16,5 så kommer jag att sitta på bakvalvet så frågan är vilket som är bäst. Ska tilläggas att jag varvar denna sadel med en bomfri...

men som sagt så var det inte det jag frågade om utan om wintec icelandic...okej så den är lite lång den sadeln också hmm...såg ganska kort ut...det är ju inte lätt det här med sadlar...*suck*

ja men nu hade ju din häst väldigt kort rygg o min har normal o ändå är sadeln näsrtan på gränsen till min häst. Därför lät det komstigt att din kunde ha den.

Det är ju just därför jag letar kortare sadel men batesen kommer inte säljas (kanske funkar bra till framtida hästar)...jag funderar lite på globus som verkar ganska korta...vet ni något om globus clic?

Liknande trådar

Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
2 004
Senast: ameo
·
Utrustning Ja försöker hitta en hopp och dressyrsadel till min häst då den han hade med sin när han kom inte alls ligger bra, till och med så illa...
Svar
6
· Visningar
2 155
Senast: Leansman
·
Utrustning Vad har ni för erfarenheter av wintec Cair dressyrsadel? Letar egentligen hopp sadel men tycker att jag hittar fler raka dressyr sadlar... 2 3
Svar
59
· Visningar
18 611
Senast: Buck
·
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig... 2
Svar
31
· Visningar
5 493

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka