Wintec Isabel Werth

MiaMaria

Trådstartare
En kompis till mig har köpt en Wintec Isabel Werth. Idag provsatt jag den och blev överförtjust. Är annars skeptisk till syntetsadlar, men materialet i denna kändes jättebra, samtidigt som jag själv satt perfekt i den. Jag funderar nu på att köpa en till min (platta, breda) häst, som jag har väldigt svårt att hitta sadel till. Förutsatt att denna modell passar förståss.

Ni som har Wintec Isabel Werth, hur tycker ni om material och hur är den att rida i? Kan man säga något om hållbarheten? Vilken typ av häst använder du sadeln till?

Sv: Wintec Isabel Werth

Jag har en på min nording - trivs enormt bra i den. Lätt att hantera, jag sitter bra i den, den ligger fint på hästen och min första tanke när jag satt i den för första gången var att det kändes som att sitta barbacka!

Hej har nyss köpt den och är supernöjd. Har lite svårt att tänka mig att den passar en bred och platt rygg, då enl sadel utprovaren sa att de passar mer hästar som har lite mer svängd rygg. Men prova får du se och om du kan ta ut en sadelutprovare som verkligen kan prova ut den. Man kan ju gösra rätt många ombyggnaden på den, genom att sätta i palttor så kan man bygga om den där det behövs

Hållbarheten är super, precis som på många andra syntetsadlar.

Sadlarna är långa och passar en rak rygg. Den har ganska platta bossor så det borde också funka.

Jag tycker det är en mkt bra sadel förutom att JAG inte kan rida i den :p Känner mig för låst och att det är för mkt sadel överallt.

Jag har fått rida en kompis häst som har en Wintec, helt underbar!
Hade inte min häst haft en så svängd rygg så hade jag köpt en sådan direkt.
Hon som äger hästen har haft sadeln i 6 år, inte en skråma på den.

M-oaa

Jag tycker inte alls om den.
Hade en sån nästan ett år till min men tyckte mindre om mindre om den med tiden, fick väldigt dålig sits (underskänkeln drogs bak och jag blev låst) och den var allmänt obekväm. Jag sitter bättre i min flata hoppsadel.
Men det är ju bra kvalite på den, gillar man den så är det en bra sadel!

Jag har en sådan till min häst och jag gillar den skarpt. Provade även modellen i läder (bates) men upplevde att wintecen hade smalare midja.

Min är utprovad till denna häst (han har blått och rött järn i beroende på hur musklad han är).

4571784.jpg

Och så här ser sadeln ut på honom (blåa järnet i)

4455633.jpg

Din häst är väldigt lik min i kroppen, ja för övrigt också :)

Vem är den efter? *nyfiken*

Jag har en på min nording - trivs enormt bra i den. Lätt att hantera, jag sitter bra i den, den ligger fint på hästen och min första tanke när jag satt i den för första gången var att det kändes som att sitta barbacka!

Uppenbarligen satt jag inte alls så bra i den som det kändes så nu jagas det en likadan men storleken större ;)

Jag har en sådan sadel till min p.r.e hingst. Letade sadel länge till han för han är bred, platt och nästan ingen manke. Tycker sadeln sitter bra på honom (vitt järn) och man sitter själv väldigt bra iden.

Min sadel är nu 3 år och håller fortfarande skicket.

19562035.jpg

Liknande trådar

Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 630
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 864
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag har probelm med att hitta en sadel som passar både mig och hästen. Har varit till sadelprovare och hen hade bara två sadlar som...
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: Blandrastik
·
Utrustning Jag är mitt uppe i en grym separationsångest. Jag har en dressyrsadel som jag verkligen trivs med, men som nu inte passar hästen längre...
Svar
0
· Visningar
864
Senast: Aureola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka