Wintec och Winte,samma sak?

ulle.j

Trådstartare
Dum fråga kanske,men då får ni ursäkta mig... Jag har nyss införskaffat mig en wintec isabel werth som passar hästen som handen i handsken,och nu funderar jag på en wintec close contact att ha som allroundsadel. Vad tror ni om det? Skulle den ligga lika bra som isabellen?

Sv: Wintec och Winte,samma sak?

Jag tror att isabellen är rakare än close contacten, provade en wintec allround till min rakryggade tant, och den var för böjd. De isabeller jag har sett har vart betydligt rakare.

wintecs övriga modeller är svängdare än isabellen tyvärr. Kan kanske funka, men gjorde inte det för mig.

Close contact eller Pro modellerna är de som är mest lik Isabellen. Tror t.o.m att de är ngt. rakare.

Tack för era svar! Tror ni det kan vara värt att pröva en Wintec cc?(hoppsadeln)

Ryggen ser ut såhär...
17525526.jpg

Tycker att du ska prova en, antar att ryggen kommer upp lite under rörelse. Om du tar cairbossar så kommer det ju fylla ut precis där det behövs.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 461
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 218
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
1 154
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka