Wintec syntet sadel!

Z

Zsaza

Jag tror jag lägger mej ner och dör.
Här har jag jagat land och rika runt efter en hoppsadel till min pålle, och ingen har passat. Inte en endaste en.
Så igår var jag hos en som är utbildad till att prova ut sdalr och vi provade säkert 30 sadlar. En passade, en Wintec syntet hopp!
Nu är det kanske bara jag som är otroligt löjlig, men jag är något misstänksam mot syntet :o. Trots att denna sadeln har livstids garanti på bommen och 5 år på övrigt.
Är det någon som har erfarenhet av denna sadeln? Är den bra? Berätta allt!!

Jag vet att jag borde köpa den, eftersom den ligger perfekt på pållen, men suck...jag vet inte! HJÄÄÄÄLP!!

// Åsa
 
jag har inte haft just den sadeln, men har haft två wintec 500 dressyr (en i spanien som jag sålde där innan jag åkte hem, och en här i sverige som jag har nu).
passar den hästen så är det ju toppen (tyvärr kan inte sadeln passa ala hästar bara för att man kan byta bom). Jag är jättenöjd med min! Prisvärd är den också :D
Min är i fuskläder, inte mockaaktig. Jag tycker om det materialet! Man behöver inte oroa sig om man ska rida ut och det regnar, heller.
 
Wintec har de bästa syntetsadlarna.

De har så otroligt många fördelar jämfört med en "vanlig" lädersadel att man blir livsgladare bara av att äga en wintec syntet, tro mig, jag älskar min sadel över allt annat. Det är väldigt få lädersadlar jag skulle byta en wintec syntet mot.

Sen är de väldigt bra utformade, man får en mycket bra sits, hästen har många fördelar med denna sadel, och man kan faktiskt dänga med dem i marken, de är hållbara, annars skulle du inte få så många garantier för ingenting!

KÖP!
 
Om en wintec syntet passar så borde en Bates passa också det är nämligen samma sadel bara det att det är läder.
Vilken modell på wintec vad det du skulle ha?
Jag har en Bates Caprilli hopp som är samma som wintec flatback - SUPERNÖJD! Det blir lite dyrare men sedan är det ju bra läder till de också :)
 
Den jag funderar på är en Wintec flatback hopp...
Va ute å provred i den idag, himlans skön måste jag erkänna...
Så ni påstår alltså att det är en bra sadel...man kanske ska ta å lite på er=) Är trött på detta förbaskade sadelletande...
Vad kostar en Bates hopp då?
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 668
Senast: Mogge
·
Utrustning Hej! Jag har fått hem min första häst (engelskt fullblod) och har funderingar kring sadel. Jag kan lite om att passa ut sadlar men har...
Svar
7
· Visningar
1 281
Senast: Ace
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 719
Senast: lillamy73
·
Utrustning Har ett litet bekymmer med att sadeln glider bak på pållen, sadeln är utprovad av sadelmakare så ska ligga bra. Har börjat sura lite när...
Svar
3
· Visningar
1 038

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp