Wintec western???

r_freddy

Trådstartare
Nu har jag äntligen hittat en sadel till min unghäst :love: blev en wintec allround med ullstoppning.
Men nu till ett ny fråga. Min lilla pappa blev så nöjd med den nya sadeln att vi funderar på att skaffa en Wintec western till en av de andra hästarna.
Han tycker tydligen inte att det räcker med de andra western, och bomfria sadlar vi redan har :banana:
Finns det någon här som har en sådan och kan berätta något om den :confused: då skulle jag bli :rofl:

Sv: Wintec western???

Japp! Jag har hört att de landar på runt 6000kr.
Men själv ska jag till London inom två veckor och antagligen plocka med en hem och då blir det ca 3000 kr istället med frakt till hotellet :banana: vilket är ganska stor skillnad.
Men se till att köpa från ett Eu land om du ska köpa utomlands för annars kan det bli mycket för tull mm :eek:

r_freddy skrev:
Är det verkligen ingen som har en sådan sadel :confused: :confused:

Sök under western så finns det ngr. få trådar.

Den finns i 14-15-16 " är ca 60 cm i alla str. Bredden finns bara i en str.

jo jag har tittat på gamla trådar.
Men jag tänkte att det måste ju vara några fler än bara en som har en sådan sadel :confused: Dessutom var trådarna så gamla.
Tack för ditt svar om storlekar :bow:

*Knapplån*

Jag puttar lite på denna tråd....

Någon som har en Wintec westernsadel som kan berätta om för- och nackdelar???
Hur vid är till exempel den vida modellen?
Någon som beställt den utanför sverige som kan berätta om det?

Allt mottages tacksamt!!!!!

// M

Hej!

jag har nu inhandlat en Wintec Western.

Köpte den av en firma i England men jag var själv över och hämtade den. Kostade bra mycket med frakten av den.

Materialet är lika som på resten av Wintec sadlarna :bow:
Fördelen är att det är en bred kanal vid ryggraden och att den passar även hästar med hög manke.

Något negativt har jag inte hittat än förutom att jag inte kan har den på min häst som bara går att rida med bomfri :cry:
Detta var sista försöket med bomsadel.:(

Min häst har normalt stl vid till extravid på vanliga engelska sadlar.

r_freddy skrev:
Hej!

jag har nu inhandlat en Wintec Western.

Köpte den av en firma i England men jag var själv över och hämtade den. Kostade bra mycket med frakten av den.

Materialet är lika som på resten av Wintec sadlarna :bow:
Fördelen är att det är en bred kanal vid ryggraden och att den passar även hästar med hög manke.

Något negativt har jag inte hittat än förutom att jag inte kan har den på min häst som bara går att rida med bomfri :cry:
Detta var sista försöket med bomsadel.:(

Min häst har normalt stl vid till extravid på vanliga engelska sadlar.

Hur mkt är "bra mkt" då?
Här i sverige kostar dom nya 4800 kr....
Bra pris tycker jag så jag ska nog köpa en tänkte jag.

Undrar bara om de kan passa en häst med lite kort rygg...?
Och lite, lite svankig...?
Måste försöka få reda på det...

Någon som vet?
(.....Nej det framgår inte på deras hemsida...;) )

// M

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Senast: super
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
196
· Visningar
26 968
Senast: monster1
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 640
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka