Wintec Wide - hela sadeln syntet?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eiwo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 808
E

eiwo

Jag köpte en Wintec Wide i höstas och har avrit helt övertygad att hela sadeln är i syntet, även sadelgjordsstropparna. Men en stallkompis var helt övertygad om att de var i läder. Känns inte som om det är läder i dem, men hon var verkligen helt övertygad om det. Sökte på internet, men det står inget om det hos någon av återförsäljarna. Så då frågar man Buke :D Någon som vet hur det ligger till?

Sv: Wintec Wide - hela sadeln syntet?

Vet inte hur Wide är men min Wintec Isabell har läder stroppar. Resten är syntet material

På min wintec var det stroppar i syntet, jag hade en allround cair.

Du ser enkelt om det är läder eller syntet, jämför med en lädersadel så ser du!

Riktigt läder är kallt när man vidrör det för första gången
Konstläder är varmt

Dessutom smälter konstläder när man låter det brinna... Men det vill du kanske inte prova? :D

+ TinyWiny

Nu säger ni ju olika :eek: Fast Isabellen är väl ganska mer 'exklusiv' än Wide, så det kanske är därför det är läder på den...

Suuz - Tack, i morgon ska jag ut och känna :D Nja, att elda upp en sadel jag sparat i ett halvår för att köpa känns inte så lockande, konstigt nog :p

+ TinyWiny

Nu säger ni ju olika :eek: Fast Isabellen är väl ganska mer 'exklusiv' än Wide, så det kanske är därför det är läder på den...

Suuz - Tack, i morgon ska jag ut och känna :D Nja, att elda upp en sadel jag sparat i ett halvår för att köpa känns inte så lockande, konstigt nog :p

Ja ser man till priset så är den ju exlusivare, antar att widen är samma som allrounden?! Ser lika ut iallafall, så du har nog inga läderstroppar.

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 029
Senast: Tora
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 136
Senast: Sharpless
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 509
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
9 080
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10