Wintec's hoppsadel ?

Sv: Wintec's hoppsadel ?

Kanske funkar med det smala eller normala koppjärnet. Sen blir den nog för böjd... Annars kan nog Albion eller Passier vara något.

han har 30 i bomvidd nu vilket ju e ganska så smalt. har testat passier på honom men den låg grymt dåligt, glappade väldigt mkt bak, hadde en kieffer på prov som låg bra men som han puttade över åt höger när man red. Vet inget om Albion sadlarna, vilken prisklass ligger dom på? Vill inte ha en för dyr nu när han troligtvis kommer muskla till sig ganska så mkt.

Jag har en wintec 500 cair hoppsadel.
Trivs ypperligt i den sadlen, kommer att köpa en likadan fast svart till min 2årng, då den även ligger bra på honom.

Albion kostar från 14000 och uppåt. Men det finns begagnad i den bomvidden du behöver...NN eller NM är nog en bra bomvidd att prova..

Har du provat en Passier PSL? I rätt bomvidd?
Eller vad var det för modell på dne Passieren du provade¨?

Albion kostar från 14000 och uppåt. Men det finns begagnad i den bomvidden du behöver...NN eller NM är nog en bra bomvidd att prova..

Har du provat en Passier PSL? I rätt bomvidd?
Eller vad var det för modell på dne Passieren du provade¨?

ja dom pengarna lär ju inte jag få fram :(
det va en PSL som jag hadde innan har testat 3 st på honom då jag tycker om sadlarna men dom vill sig inte på honom.

okei låter ju bra :) men hur är stöden å så i sadlen ? tycker den bruna e finare än den svarta men måste sj ha en svart sadel då jag inte hittar några snygga träns i brunt och XF :p

Jag har en sån till min unghäst och tror att din hästs rygg är alldeles för rak för den sadeln då den är lite svängd !

men du kan ju alltid testa .

okei va det som jag va lite orolig för.
men ska kolla om man kan testa innan man köper en isåfall. har bara haft en sadel som legat något bra på honom alla andra har varit svängda så dom har glappat bak :(

Jag har inte koll på hur svängd Wintec sadlarna är men du kunde ju kolla på Thorowgoods som hööks har john W hetter dom nog? Dom är ju bra i pris och passar raka ryggar. Har bara hört bra om dom för att var i den prisklassen tror jag dom är mkt bra:idea:

har kollat på den lite men vet ite hur bra stöd man får va den, sen finns den ju bara i brunt och vill helst ha en svart sadel :p

Den har flyttbara stöd, och de är helt ok.

Funderar också på en sån hoppsadel.
Min kompis köpte en sån precis och hon är nöjd än så länge iaf. :)

jag har hoppsadeln med alla järn till.

Har haft den på min lilla dam sen hon va tre å¨bara bytt järnen, så smidigt så. billigare än att köpa ny.

byter järnet till normal när ja hoppar travhästen som ser ut som din å de har nu funkat i snart 2 år.

kalas sadel satsa på den.

så slipper man krångel, min musklar ju om sej vä'ldigt snabbt å sen blev de bete då försvann dem, jätte smidigt å byta järn börja träna å sne byta igen :idea: hoppas ja hjälpte lite

oki tack för svaret. tycker den ser bra ut sen då han är lite ojämn i ryggen nu (skuter sadlen åt höger) tror jag att den hadde varit bra då det är luft bossar så att den kanske forma sig lite mer efter hans rygg men endå ändra sig sen.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·
Utrustning Har kommit framtill att jag behöver en hoppsadel till min häst också. Han är lite svår att hitta sadel till så det landade på en Star...
Svar
7
· Visningar
1 380
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 798
Senast: oki
·
Utrustning Ska köpa dressyrsadel till min dam denna vecka tänkte jag, ska såklart åka till utprovaren men tänkte se om ngn har en idé om vad jag...
Svar
4
· Visningar
1 232
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka