Wintecsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare burton
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 638
B

burton

Hejsan! Är det någon som har erfarenhet av wintecs hyfsat nya sadel för extra breda hästar? jag ska så småningom köpa sadel och blev nyfiken på denna. är den skön att sitta i? ligger den bra hästen?(på era iallafall, kan ju inte veta helt säkert innan jag provat på min). är det bra hållbarhet på wintecsadlarna i övrigt? lätt att byta järn i dem? finns reservdelar, håller sadelgjordsstropparna bra?
OJ! hoppsan, mycket frågor :D hoppas det går bra.... :)

Sv: Wintecsadel

Att byta järn tar sådär 10 minuter tror jag. Jag tycker att sadeln är väldigt skön i sitsen, men ju vidare järn man sätter i sadeln, ju lägre blir sadeln framtill, dvs på min mkt breda häst hamnar WW på gränsen till framvikt

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 228
Senast: iNHALE
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
553
Senast: tara
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 801
Dressyr Frågar åt en vän då jag inte är helt bestämd själv över vad problemet kan vara och känner att jag inte kan ge så bra råd. Alltid svårt...
Svar
10
· Visningar
1 867
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka