Bukefalos 28 år!

Word-hjälp

L

lill_flesky

Är det ngn som vet om man kan göra så att vissa ord blir upphöjda, om man ska tex. skriva ox eller xx efter ett hästnamn och så vill man ha dom bokstäverna lite mindre och upphöjda, hur gör man då?
 
Sv: Word-hjälp

Du markerar de bokstäver du vill ha upphöjda.
Går upp i menyn, väljer Format.
Väljer Tecken.
Kryssar i Upphöjd (under fliken Teckensnitt).
Trycker Ok.
Nu ska bokstäverna vara upphöjda.
 
Sv: Word-hjälp

Ja det går. Markera de bokstäver du vill flytta upp, gå in i menyn 'format' och välj 'font'. I det nya fönstret du får upp då bockar du för 'superscript' och klickar på 'OK' -klart.
 
Sv: Word-hjälp

Alternativt, högerklickar på markerad text, väljer "Tecken".
 
Sv: Word-hjälp

Själv använder jag helst snabbkommandon.
Tryck "ctrl" + "+" så blir texten upphöjd. Tryck samma snabbkommando så får du "normal" text igen.
 
Sv: Word-hjälp

Har för mig det finns verktygsfältsknappar med funktionerna nedsänkt resp upphöjd text. Någon annan kanske vet hur man hittar dem?!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
227
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 592
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 314
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
2
Svar
25
· Visningar
1 070
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp